چهارشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۶۷۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تدوین نقشه راه توسعه زیرساخت های حلال ملی

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تدوین نقشه راه توسعه زیرساخت های حلال ملی خبر داد و گفت: این نقشه راه در سه حوزه زیر ساخت های کیفی حلال، ایجاد زیرساختهای علمی حلال ملی و بررسی زیرساختهای تجاری و اقتصادی حلال تقسیم بندی شده است.

مهدی صادقی نیارکی افزود: هدف ما دستیابی به جایگاه ارزنده فرآورده های حلال ایرانی در بازار جهانی است و سعی کرده ایم آنچه مرتبط با حلال است را در این نقشه لحاظ کرده و جامع نگر باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان اردیبهشت ماه نسخه نهایی با همکاری کلیه ذینفعان و با مسئولیت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران نهایی و گزارش اقدامات به همراه پیش نویس نهایی به وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مسئولین ارائه و پس از اخذ نظرات در صورت موافقت، شورایی به منظور پیگیری این سند تشکیل شود.

در این نشست همچنین آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بر اهمیت فقهی حلال تاکید کرد و گفت: نگاه به غذای حلال باید نگاهی جامع باشد که کلیه مذاهب را در بر گیرد.

وی افزود: باید نگاه توحیدی به مقوله غذا داشت و در اینجا حلالیت و طیب بودن مواد خوراکی مد نظر است.

آیت الله عالمی با اشاره به آیات 114 تا 116 سوره مبارکه نحل، اظهار داشت: فقه شیعه مطابق طبیعت سالم بشری است که مذاهب دیگر نیز آن را می پذیرند و بنابراین اگر این فقه محور کار باشد سایر فرق اسلامی، آنرا حرام نمی دانند.

در ادامه سایر اعضا حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات کارشناسی خود پیرامون پیش نویس اولیه تهیه شده توسط دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی پرداختند.

دومین جلسه کارگروه حلال با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، سازمان ملی استاندارد ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی ایران، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وکانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران در محل معاونت امور صنایع برگزار شد.

 

ایرنا

(چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴) ۰۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها