سه شنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۶۷۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
معاون صید و صیادی شیلات گلستان خبر داد

پایان فصل صید ماهیان استخوانی در استان گلستان

معاون صید و صیادی شیلات گلستان از پایان فصل صید ماهیان استخوانی در استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، "محسن یحیایی" در گفتگو با پایگاه خبری این اداره کل افزود: در فصل صید گذشته 356 تن انواع ماهیان استخوانی از سواحل دریای خزر صید شد.
وی با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی از 20 مهر ماه آغاز شده و در25  فروردین به پایان می رسد، تصریح کرد:  میزان صید تا تاریخ 25 فروردین ماه سالجاری 315 تن ماهی کفال، 24 تن ماهی سفید، 2/6 تن ماهی کپور و 14 تن سایر گونه ها توسط صیادان پره استان صید شده است.
به گفته وی، این صید ماحصل یک هزار و 716 بار پره کشی توسط صیادان پره می باشد و متوسط سرانه صید هر تعاونی صید پره در فصل صید گذشته 22 تن بوده است. یحیایی خاطرنشان کرد: در استان گلستان 21 تعاونی پره وجود دارد و 16 تعاونی در منطقه میانکاله و پنج تعاونی در منطقه گمیشان وجود دارد.
معاون صید و صیادی شیلات گلستان افزود: شیلات استان با هدف ماهی دار کردن سبد صید صیادان استان در سال گذشته حدود 90 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان خاویاری و استخوانی را به داخل دریا رهاسازی کرده است.
وی با اشاره به دیگر عوامل کاهش سرانه صید صیادان، گفت: از آنجایی که صید بی رویه صیادان غیرمجاز یکی از عوامل کاهش سرانه صید می باشد، یگان حفاظت آبزی شیلات استان در سال گذشته بیش از 50 هزار رشته دام ماهیان استخوانی و 300 رشته دام ماهیان خاویاری را از دریا جمع آوری کرده است.
وی افزود: معاونت صید شیلات استان  با هدف افزایش دانش فنی یک هزار و 420 صیاد گلستانی دوره های متعدد آموزشی و ترویجی را برگزار نموده است.
به گفته وی، در سال گذشته یک هزار نفر از صیادان استان در 42 دوره آموزشی و ترویجی شرکت کردند و با اهمیت بازسازی ذخایر و روش های حفظ و نگهداری و تعمیر آلات و ادوات صیادی و غیره آشنا شدند.
معاون صید و صیادی شیلات استان گفت: در سال گذشته یک میلیون لیتر سوخت یارانه ای از طریق رایزنی با شرکت پخش فراورده های نفتی استان در اختیار صیادان مجاز قرار گرفته است.
وی گفت : ممکن است زمان صید ماهیان استخوانی با هدف حمایت از صیادان پره استان تمدید شود.

(سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴) ۰۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها