چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۷:۲۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۴۹۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بیکاری موجب صید غیرقانونی ماهیان خاویاری و استخوانی شده است

مدیرکل شیلات گلستان گفت: برخی صیادان حرفه ‎ای به دلیل شفاف نبودن مرز گلستان با استان مازندران در می‌انکاله از این ایستگاه مبادرت به صید غیرقانونی ماهیان خاویاری می‌‎ کنند.

سیدجواد قدس علوی در نشست خبری اظهار کرد: اگر قرار باشد نسبت به صیدهای غیرقانونی اقدام جدی صورت نگیرد، به طور یقین برخی گونه‎های دیگر هم در خطر انقراض قرار خواهند گرفت.

قدس‎ علوی با اشاره به اینکه کنترل صیادان و قایق ‎‌ها در خشکی مانع از صید غیرقانونی می‌‎شود، گفت: اگر ماموران انتظامی و دستگاه ‎های امنیتی در خشکی نسبت به صید غیرقانونی حساسیت بیشتری به خرج دهند و صیادان را در خشکی کنترل کنند دیگر شاهد صیدهای غیرقانونی نخواهیم بود.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: صیادان غیرمجاز قبل از ورود به دریا، قایق ‎‌ها را به وسیله یدک‎ کش‌هایی از قبیل تراکتور و حتی وانت‎ بار حمل می‌‎ کنند که حتی قوانین راهنمایی و رانندگی نسبت به این مهم واکنش جدی نشان نمی‌‎ دهد و نظارت جدی نیز بر کارگاه‎‌های بدون مجوزی که به تعمیر این قایق‎‌ها مبادرت می‌‎ کنند، صورت نمی‌‎ گیرد.

قدس علوی اضافه کرد: برای کنترل صیدهای غیر مجاز، نیاز به هماهنگی در سطح استان است و بدون شک صید غیرمجاز، بر فعالیت صیادانی که به صورت قانونی مبادرت به صید ماهی می‌‎کنند، تاثیر منفی خواهد داشت،بیکاری نیز باعث رواج صید غیرقانونی ماهیان خاویاری و استخوانی شده است.

قدس علوی با بیان اینکه ماهیان خاویاری در سالیان متمادی مورد تهدید قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در دهه ۶۰ میزان خاویاری که از استان گلستان مورد استحصال قرار می‌‎گرفت ۱۲۰ تن بود و آمار‌ها نشان می‌‎ دهد این رقم در سال ۱۳۹۲ به ۸۰۰ کیلوگرم رسیده است.

وی تصریح کرد: بدون شک صیادانی که طی سالیان متمادی به صید ماهی مشغول بوده و از این راه امرار معاش می‌کنند، می‌‎ توانند در این مجتمع ‎‌ها به پرورش ماهیان خاویاری بپردازند.

 

 

 

 

 

ایلنا

(چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳) ۱۷:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها