یکشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۶۶۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تفاهم نامه همکاری برای فعالیت های دریایی و شیلاتی منعقد شد

تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه فعالیت های دریایی و شیلاتی بین وزارتخانه های جهادکشاورزی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منعقد شد.

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، این تفاهم نامه در راستای تعامل و هماهنگی موثر فعالیت های مشترک دریایی بین وزارتخانه های یادشده و با هدف توزیع مناسب مسوولیت های حوزه دریایی شیلات در سطح ملی، به امضای دو طرف رسید.

این تفاهم نامه علاوه بر امضای وزرای مربوطه، به امضای معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران و معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز رسید.

در این تفاهم نامه، استفاده از ظرفیت های عملیاتی وزارت دفاع در زمینه های توسعه و تجهیز یگان حفاظت منابع آبزی سازمان شیلات ایران به منظور حفاظت از ذخایر با ارزش آبزیان در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر؛ بهره مندی از فناوری های نوین در ارتقای امنیت بهره برداری از منابع آبزیان و دریانوردی؛ توسعه مناطق ساحلی و بهسازی زیرساخت های بنادر ماهیگیری و توسعه صنایع دریایی و صنایع شیلاتی به منظور بهره برداری پایدار و بهینه از ظرفیت های آبزیان دریایی مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین در این تفاهم نامه پیرامون ساماندهی و استفاده بهینه از ظرفیت های بنادر ماهیگیری امیرآباد و بابلسر و اراضی مجاور آنها برای فعالیت های شیلاتی و تامین امنیت دریایی بین دو طرف توافق حاصل شد.

 

(یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴) ۱۴:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها