دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۶۱۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

درآمد 310 میلیون دلاری صادرات شیلاتی

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان افزایش درآمد صادراتی شیلات امسال، گفت: سال 92 مبلغ 300 و امسال 310 میلیون دلار از صادرات شیلاتی به دست آمده است.

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران  در مورد میزان صادرات آبزیان گفت: سال 92 حدود 300 میلیون دلار و امسال با حدود 10 میلیون دلار افزایش حدود 310 میلیون دلار درآمد از محل صادرات محصولات شیلاتی حاصل شده است.

صالحی گفت: تولید آبزیان کشور در سال 92 حدود 850 هزار تن بود که 70 هزار تن آن صادر شده و امسال هم تولید آبزیان نزدیک 900 هزار تن بوده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از مقدار سال 92 محصول شیلاتی صادر شود.

رئیس سازمان شیلات در مورد صادرات آبزیان به روسیه گفت: بعد از صادرات قزل‌‌آلا و میگو به روسیه، هنوز محصول آبزی جدیدی به این کشور صادر نشده است.

وی با بیان اینکه چند هیئت روسی در یک هفته گذشته برای بازدید از تولیدات آبزیان به ایران سفر کرده بودند، اظهار داشت: با این سفر بستر بسیار خوبی فراهم شده و امیدوار به صادرات آبزیان به این کشور هستیم.

رئیس سازمان شیلات بیان داشت: روس‌ها بیشتر تمایل به خرید میگو، قزل‌آلا و همچنین ماهی یال اسبی که در کشور به مصرف نمی‌رسد، دارند.

وی با بیان اینکه دولت تمایلی به ورود به بحث قیمت‌ها در مورد صادرات آبزیان به روسیه را ندارد، گفت: دولت فقط تلاش می‌کند، تا روند صادرات به روسیه را تسریع بخشد و در صدد است تا مسائل مربوط به قیمت‌ها توسط خود تجار حل شود.

صالحی بیان داشت: ایجاد تعرفه‌های ترجیحی روی محصولات صادراتی می‌تواند در امر صادرات محصولات آبزی به کشور روسیه اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات از قبیل عدم آشنایی بازار و مصرف‌کنندگان این کشور با محصولات آبزی تولیدی ایران وجود دارد، بیان داشت: با برگزاری نمایشگاه‌هایی در این کشور و در معرض نمایش قرار دادن محصولات تولیدی آبزی کشور می‌توان زمینه صادرات را فراهم کرد.

صالحی در مورد دلایل کندی صادرات به روسیه تصریح کرد: این طور نیست، زیرا روسیه مانند جامعه اروپا برای ورود محصولات کشاورزی و شیلاتی به کشورش دارای مقررات بسیار سخت‌گیرانه است.

صالحی بیان داشت: صادرات محصولات غذایی نیازمند موافقت‌نامه بین دو کشور است و پس از امضا و تصویب بین مقامات مسئول باید به تصویب مجلس برسد که این کار کاملا زمان‌بر است.

رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه در مورد فراهم کردن مقدمات صادرات محصولات شیلاتی به روسیه کار بدون وقفه انجام شده است، تصریح کرد: با برخی کشورهای اروپایی سالیان طولانی است که مبادلات تجاری انجام می‌شود، در حالی که این مبادلات بین ایران و روسیه وجود نداشت و پیشروی کار تا این اندازه هم قابل توجه است و برای هموار کردن راه برای ادامه مسیر تلاش می‌شود.

 

 

 

 

 

فارس

(دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها