جمعه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۶۲۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات میگوی پرورشی افزایش یافت

۱۰ تن میگوی پرورشی به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی صادر شد که امسال تاکنون بیشتر از ۱۰ هزار تن است.

به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)، هادی سنگانیان با تاکید بر جهش صادرات میگوی پرورشی در سال جاری گفت: حدود پنج هزار تن میگو در بازار داخلی به مصرف رسد و پیش بینی می‌شود در مجموع در سال جاری ۱۵ هزار تن میگوی پرورشی صادر شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران از کاهش قیمت جهانی ماهیان غیرخوراکی در پی افزایش صید این گونه ماهیان خبر داد و گفت: البته با حمایت مسئولان وزارت جهاد کشاورزی صادرات انواع آبزیان بدون وقفه در حال انجام است.

هادی سنگانیان، با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از صادرات امسال به صادرات میگوی پرورشی اختصاص یافته است، گفت: امسال در مجموع از مزارع پرورشی کشور حدود۲۲ هزار تن میگو تولید شد.

سنگانیان خاطرنشان کرد: علاوه بر میگوی پرورشی، انواع ماهیان صید شده در آبهای کشور اعم از خوراکی و غیر خوراکی در حال صدور است و بر اساس آخرین آمار قیمت ماهیان غیر خوراکی در دنیا با ۱۵ درصد کاهش همراه شده است.

وی دلیل این امر را افزایش میزان صید این گونه ماهیان در جهان اعلام کرد و گفت: افزایش صید باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران خاطرنشان کرد: ریبون فیش، مارماهی، گربه ماهی، یال اسبی و ماهی مرکب از جمله مهم‌ترین گونه‌های پرطرفدار ماهیان غیرخوراکی در دنیا محسوب می‌شود.

سنگانیان یادآور شد: همچنین خرچنگ دم دراز، خرچنگ کراپ خلیج فارس و دریای عمان و نیز عروس‌های دریایی در زمره آبزیان غیر خوراکی است که از ایران صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر بخش قابل توجهی از صادرات آبزیان کشور را صادرات ماهیان پرورشی به خود اختصاص داده است و مقدار زیادی از ماهیان پرورشی به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان صادر می‌شود.

سنگانیان گفت: امسال به دلیل کاهش امنیت در عراق شاهد کاهش صادرات ماهیان پرورشی به این کشور بودیم که پرورش دهندگان نیز با ضرر مالی مواجه شدند.

سنگانیان تاکید کرد: هر چند در میزان صادرات میگوی پرورشی با جهش همراه بودیم اما در مجموع سایر آبزیان به نظر نمی‌رسد امسال در مقایسه با سال گذشته رشد چندانی داشته باشیم.

 

 

باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها