یکشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۵۶۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

قیمت انواع ماهی و میگو در بازار

مدیرکل دفتر توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات گفت: قیمت آبزیان طی دو ماه گذشته در بازار جهانی حدود سه درصد و در بازار داخلی نسبت به سال گذشته حدود هشت درصد افزایش یافته است.

عیسی گلشاهی  اظهار کرد: قیمت انواع آبزیان در بازار داخلی و خارجی به گونه‌ای است که میانگین قیمت هر کیلوگرم میگو در بازار جهانی حدود شش دلار و در بازار داخلی 21 تا 22 هزار تومان است که در خرده‌فروشی به کیلویی 30 هزار تومان می‌رسد.

وی با بیان این‌که آبزیان پر مصرف در ایران با دیگر کشورهای جهان متفاوت است، افزود: ماهی قزل آلا به عنوان یکی از ماهیان پر مصرف در ایران کیلویی 11 هزار تومان در بازار عمده فروشی عرضه می شود و قیمت خرده فروشی آن بسته به کیفیت، سایز و رنگ بافت از کیلویی 15 تا 19 هزار تومان متغیر است.

مدیر کل دفتر توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ادامه داد: خانواده کپور ماهیان نیز به عنوان یکی از آبزیان پر مصرف در داخل کشور به طور متوسط کیلویی 8000 تومان در بازار عمده فروشی و کیلویی 9000 تومان در بازار خرده فروشی عرضه می‌شود که البته در این میان ماهیان فیتوفاگ (کپور نقره‌ای) از همه کپور ماهیان ارزان‌تر و آمور از همه گران‌تر است.

گلشاهی اظهار کرد: قیمت ماهیان شیر نیز به گونه‌ای است که در مبادی تولید چهار استان جنوبی کشور به صورت میانگین کیلویی 17 هزار تومان در بازار عمده فروشی عرضه می شود و قیمت آن در خرده فروشی‌ها حدود 24 هزار تومان است.

وی گفت: قیمت انواع آبزیان امسال نسبت سال گذشته در همین بازه زمانی حدود هشت درصد افزایش یافته که البته با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و نرخ تورم، طبیعی به نظر می رسد.

نوع محصولقیمت هر کیلوگرم در عمده‌فروشیقیمت هر کیلوگرم در بازار مصرف
میگو21 تا 22 هزار تومان30 هزار تومان
قزل‌آلا11 هزار تومان15 تا 19 هزار تومان
کپورماهیان8000 تومان9000 تومان
شیرماهی17 هزار تومان24 هزار تومان

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها