یکشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۵۶۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

ایران با ترافیک سنگین هیات های تجاری خارجی برای مذاکرات اقتصادی روبرو است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت : ایران با ترافیک سنگین هیات های تجاری خارجی برای مذاکرات اقتصادی روبرو است.

«غلامحسین شافعی» روز شنبه در حاشیه آیین گشایش ساختمان جدید اتاق بازرگانی کاشان در گفت وگو با خبرنگاران گفت : رویکرد دولت یازدهم در عرصه بین المللی زمینه را برای فعالیت بازرگانان و فعالان اقتصادی در دنیا فراهم کرده است.

وی اظهار داشت : رشد اقتصادی کشور را در طول دولت یازدهم مطلوب و در بخش صادرات غیرنفتی رو به جلو دانست و تصریح کرد: علت این امر رویکرد جدید دولت یازدهم در تعامل با اقتصاد جهانی بوده است.

شافعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با حضور دیپلمات های اقتصادی و ترافیک سنگین هیات های تجاری خارجی برای مذاکرات اقتصادی با ایران مواجه هستیم و امید است با وضعیت پیش آمده روابط ما با سایر کشورها و تعامل با اقتصاد جهانی پررنگ تر شود.

شافعی همچنین صادرات یکسال گذشته ایران را 30 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی و برای کاهش اتکا به بودجه نفتی باید واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این مهم جز با جدایی دولت از اقتصاد میسر نمی شود و ما به عنوان فعالان اقتصادی در شرایط موجود، نگران کاهش قیمت نفت نیستیم چرا که این روند شاید تلنگری به اقتصاد ما باشد.

وی افزود: این شرایط موجب می شود برای یکبار هم که شده کشور را جدای از نفت در نظر بگیریم و اگر این مسیر و حرکت تداوم یابد، رشد اقتصادی در منطقه افزایش یافته و در آینده نزدیک شاهد بهبود اقتصادی خواهیم بود.

 

 

 

 

 

ایرنا

(یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها