شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۵۴۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بالا بودن تعرفه دلیل کندی صادرات آبزیان به روسیه

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه تعرفه صادرات به روسیه بالاست، گفت: تعیین تعرفه‌ ترجیحی قطعا بر سرعت بخشیدن به صادرات آبزیان اثرگذار است.

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران در مورد اینکه چرا صادرات محصولات شیلاتی به روسیه به کندی صورت می‌گیرد، گفت: برای صادرات محصولات تولیدی ایران به روسیه چند بحث جدی وجود داشت،

یکی اینکه روس‌ها خواستار بودند تا محصولات و مراکز فرآوری ما مورد تایید دامپزشکی آنها قرار گیرد. وی افزود: بنابراین مراکز تولید و فرآوری آبزیان طبق خواسته روس‌ها مورد بازدید هیئت دامپزشکی روسیه قرار گرفت و مورد تأیید آنها واقع شد. صالحی تصریح کرد: عامل دوم هم که در کندی روند صادرات تأثیرگذار بود و صادرکننده‌ها را با شک و تردید مواجه کرد، کاهش ارزش روبل در برابر دلار بود. رئیس سازمان شیلات اظهار داشت: مسئله سوم اثرگذار بر کندی صادرات به روسیه تعرفه‌های بالا در ورود محصولات ایرانی به روسیه است. وی افزود: یکی از مباحث جدی ما با کشور روسیه برای صادرات به این کشور تعیین تعرفه‌های ترجیحی است که اگر تصمیمی در مورد کاهش آن اتخاذ شود، تأثیر چشمگیری در سرعت بخشیدن به صادرات به این کشور خواهد داشت.

صالحی گفت: صادرات به روسیه در حال انجام است، ولی جهش در صادرات بستگی به موضوع تعرفه‌ها دارد. براساس این گزارش ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، به دنبال اختلافات و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کشورش واردات محصولات کشاورزی، مواد اولیه و مواد غذایی، میوه و سبزیجات از اتحادیه اروپا را ممنوع و یا محدود کرد. ممنوعیت واردات روسیه از اروپا این فرصت را برای صادرات محصولات مختلف به روسیه پیش آورد که در بخش شیلات با گذشت بیش از 6 ماه فقط 30 تن میگو و 200 تن ماهی قزل‌آلا صادر شده و در بخش دام و طیور هم هنوز هیچ‌گونه صادراتی به روسیه انجام نشده است. 

 

 

 

 

 

 

فارس

(شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳) ۰۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها