چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۵۲۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مجوز صادرات میگوی بوشهر به روسیه توسط سازمان دامپزشکی صادر شد

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: مجوز صادرات میگوی بوشهر به روسیه توسط سازمان دامپزشکی صادر شد.

 مرتضی بحرانی عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران، پیشگیری از مریضی دام، کنترل بهداشتی فراورده‌های پروتئینی شمال گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میگو و ... را از جمله وظایف سازمان دامپزشکی دانست.

وی افزود: این پروسه از ابتدای پرورش دام و بعد از استحصال و در مراکز عمده و خرده‌فروشی، قصابی‌ها، رستوران‌ها و محل‌های عرضه به مردم، تحت نظارت بهداشتی این سازمان است.

بحرانی، چرخش های مواد پروتئینی تا وقتی به دست مصرف کننده برسد را حوزه پرچالش تخلفات اعلام کرد و بیان داشت: چرخش‌های مالی زیادی در این زمینه وجود دارد ولی متناقض بودن سیر عرضه مواد به بازار مصرف با استانداردهای سازمان دامپزشکی نیز ممکن است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: بیشترین زمان تخلفات در حوزه جابجایی مواد پروتئینی و دامی از عصر تا شب اتفاق می افتد.

بحرانی با بیان اینکه برای کنترل بیشتر بازار مواد پروتئینی، در شهرستان‌ها و ستادهای این سازمان با دستگاه تعزیرات حکومتی، دادگستری کل استان و دادستان بوشهر هماهنگی خوبی وجود دارد، افزود: روند رسیدگی و صدور حکم در خصوص تخلفات و به سرانجام رسیدن پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی استان به سرعت انجام می شود.

گشت مشترک دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات

وی ابراز داشت: مجوز صادرات میگو به روسیه از سوی سازمان دامپزشکی صادر شده و هم اکنون ادامه این فعالیت اقتصادی، توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: هفته گذشته شعبه تعزیرات حکومتی روبروی اتوبوسرانی بوشهر و در مرکز بازار این شهر افتتاح شد که مردم به محض دیدن تخلفی از سوی مغازه داران می توانند به این شعبه گزارش دهند تا سریعا نسبت به رفع آن اقدام شود.

بحرانی، تعامل بین بخشی و گشت مشترک سازمان دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی استان را یکی از راهکارهای نظارت و کنترل بهتر بازار عرضه مواد دانست و گفت: در آینده این برنامه پیاده خواهد شد تا مردم رضایت بیشتری از سطح بازار مصرف داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در ۹ماه گذشته بیش از یک هزار و ۳۰۰مورد پرونده راجع به تخلفات بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی به دستگاه های ذیربط ارجاع شده که این رقم در سال گذشته ۸۸۰ مورد بوده است.

وی سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۸۴۹ و سامانه تلفنی ۱۵۱۲ را برای ارسال شکایات مردمی اعلام و تاکید کرد: بهترین ناظران بازار، مردم هستند چرا که تعداد ۱۴۰نفر پرسنل این سازمان قطعا نمی تواند این حجم بازار را بدون همراهی مردم کنترل نماید لذا لازم است مردم به محض دیدن کوچکترین تخلفی، این موضوع را به سازمان، اطلاع دهند تا بازرسی و برخورد لازم صورت گیرد.

 

 

 

 

مهر

(چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها