یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۵۳۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور نصیب دانمارک می‌شود

مدیرصنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با اشاره به معایب خام‌فروشی، گفت: خام‌فروشی ارزش افزوده محصولات کشاورزی را از کشور سلب و در آمد آن را نصیب کشورهایی نظیر دانمارک، فرانسه و آلمان می‌کند.

اسماعیل نامنی، در زمینه فرآوری گیاهان دارویی، اظهار کرد: اگر دانش، ‌فن و تکنولوژی فرآوری محصولات کشاورزی را در اختیار داشته باشیم دیگر نیازی به صادرات محصولات کشاورزی به صورت خام نیست.

وی با اشاره به این‌که فرآوری گیاهان دارویی و نادر در اولویت فرآوری محصولات کشاورزی استان است، ادامه داد: در صورت فرآوری محصولات کشاورزی دیگر نیازی به واردات محصولات فرآوری شده استان از دیگر کشورها نیست.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این که امکان فرآوری تمام محصولات وجود ندارد، تصریح کرد: برای مثال فرآوری میوه‌ی تازه و دام زنده امکان‌پذیر نیست.

وی در بحث فرآوری محصولات کشاورزی وظیفه سازمان را ذخایر تکمیلی دانست و گفت: تاکنون 606 پروانه بهره‌برداری با حجم فرآوری 4.8 میلیون تن صادر شده است که اشتغال 10 هزار و 100 نفر را در پی داشته است.

وی تعداد پروانه‌های صادره از ابتدای امسال را 71 مورد خواند و گفت: بهد از صدور این مجوزها 200 هزار تن فرآوری محصولات کشاورزی خام با اشتغال‌زایی برای 1040 نفر انجام شده است.

نامنی با اشاره به جایگاه ویژه استان در تولید محصولات کشاورزی، افزود: در سال گذشته خراسان رضوی رتبه نخست کشور در صنایع تبدیلی، ‌فرآوری محصولات کشاورزی و اشتغال و سرمایه‌گذاری داشته است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: به صورت جزئی استان رتبه نخست در تولید خربزه، پنبه، جو و محصولات پروتئینی رتبه دوم در تولیدگوجه‌فرنگی، پسته و چغندرقند، رتبه سوم در تولید شیر و گوشت سفید و رتبه چهارم در تولید تخم‌مرغ را به دست آورده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های سازمان برای افزایش فرآوری محصولات کشاورزی گفت: کارخانجات استان در حال نوسازی و بروز شدن هستند، هم‌چنین متخصصان با حضور در نمایشگاه‌های خارجی درصددند دانش و فن فرآوری محصولات کشاورزی را خود به کشور بیاورند.

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳) ۱۰:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها