جمعه / ۳ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۴۹۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

قیمت ماکارونی افزایش یافت

باوجود گفته رییس انجمن صنعت ماکارونی مبنی بر ثبات قیمت ماکارونی، قیمت این محصول در برندها و وزن‌های مختلف 15 تا 20 درصد افزایش یافته است.

به گفته خرده فروشان و عمده فروشان قیمت ماکارونی در اندازه و برندهای متفاوت از آذرماه افزایش یافته است؛ به طوری که قیمت ماکارونی 700 گرمی 2400 تومان و ماکارونی 500 گرمی 1850 تومان است.

این در حالی است که قبل از افزایش قیمت، ماکارونی 700 گرمی 2000 تومان و ماکارونی 500 گرمی 1600 تومان در بازار عرضه می‌شد.

اما با این وجود مهدی آثاریان، رییس انجمن صنعت ماکارونی از ثبات قیمت این محصول خبر می‌دهد و ادعا می‌کند که پس از افزایش قیمت آرد به دلیل برهم نزدن تنظیم بازار، قیمت ماکارونی را تغییر نداده‌ایم.

به گفته وی علی رغم اینکه در حال حاضر تولید‌کنندگان ماکارونی متحمل ضرر و زیان می‌شوند قرار شده است تا پایان سال تغییری در قیمت ماکارونی صورت نگیرد و قیمت های جدید از فروردین ماه ابلاغ شوند.

البته به گفته مرتضی هاشمی، دبیر انجمن صنفی کارخانجات ماکارونی پس از افزایش قیمت خرید تضمینی گندم احتمال افزایش قیمت ماکارونی وجود داشت و انجمن پیگیری های لازم را برای این افزایش انجام داده است.

وی با بیان این‌که آرد به صورت آزاد در اختیار کارخانجات ماکارونی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت گندم و آرد قیمت این محصول نیز باید افزایش پیدا کند که امری به جا و منطقی است.

 

 

 

 

 

ایسنا

(جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳) ۱۱:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها