شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۲
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۴۴۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

بازار ماکارونی در اختیار 4 برند

دبیر انجمن صنفی کارخانجات ماکارونی ایران که بازار این محصول را تحت اختیار چهار برند اصلی عنوان کرد از افزایش دو برابری صادرات ماکارانی خبر داد و گفت: سالانه حدود 40 هزار تن ماکارونی به کشورهای آفریقایی، افغانستان و عراق صادر می‌شود.

مرتضی هاشمی  با بیان این‌که صادرات ماکارونی نسبت به دو سال اخیر دو برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: در دو سال پیش میزان صادرات ماکارونی تنها 20 هزار تن بوده است که با توجه به تدبیرهای اندیشیده شده این میزان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت ماکارونی می‌تواند نویدی برای افزایش صادرات این محصول باشد. البته نمی‌توان به طور قطع براین موضوع صحه گذاشت چرا که در برخی مواقع این اتفاق نمی‌افتد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران عمده صادرات ماکارونی را به کشورهای آفریقایی، افغانستان و عراق عنوان کرد و افزود: گاهی تحولات اقتصادی در این کشورها موجب می‌شود تمایل آن‌ها برای صادرات افزایش پیدا کند.

وی در خصوص صادرات ماکارونی به کشورهای اروپایی گفت:‌ به دلیل این که در کشورهای اروپایی به اندازه کافی ماکارونی تولید و تامین می شود، تقاضای صادرات به این کشورها بسیار محدود است.

دبیر انجمن صنفی کارخانجات ماکارونی ایران تعداد اعضای انجمن ماکارونی را 30 عضو عنوان و اظهار کرد:‌ به طور کلی چهار برند اصلی بازار را به دست گرفته‌اند و حدود پنج کارخانه پس از این کارخانه‌ها قرار دارند و می‌توان گفت فقط 10 کارخانه فعال ماکارونی در کشور حضور دارند.

هاشمی درخصوص میزان تولید ماکارونی با اشاره به وجود ظرفیت اسمی تولید حدود 700 هزار تن ماکارونی در سال گفت: سال گذشته حدود 400 هزار تن ماکارونی تولید شد و میزان تولید امسال نیز همچون سال گذشته خواهد بود.

دبیر انجمن صنفی کارخانجات ماکارونی ایران میزان سرانه مصرف ماکارونی را سالانه حدود پنج تا شش کیلوگرم عنوان و اظهار کرد: این میزان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. چرا که در آن زمان ماکارونی به عنوام یک غذای فانتزی به حساب می آمد اما در حال حاضر به عنوان یکی از غذاهای اصلی در سفره مردم دیده می شود.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳) ۱۱:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها