چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۴۸۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

حضور هیأت تجاری ایران برای افزایش مبادلات تجاری در هند

هیأتی ۳۰ نفره از فعالان بخش خصوصی و رئیس اتاق بازرگانی ایران عازم هند شده و برای توسعه روابط تجاری و رفع موانع از جمله ویزای تجاری با همتایان هندی مذاکره کردند.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در راس هیأت تجاری عازم هندوستان شده و در دیدار با رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت هند بر لزوم حل مشکلات موجود در روند صدور روادید برای تجار ایرانی در راستای توسعه مناسبات تجاری تاکید کرد.

وی در این دیدار که در دهلی نو صورت گرفت با اشاره به سابقه کهن روابط تجاری ایران و هند خواستار توسعه روابط اقتصادی در زمینه های مختلف شد. وی بر موقعیت ایران و قدرت عمل بخش خصوصی در همکاری‌ مشترک بین دو کشور تاکید کرده و ادامه داد: حضور بازرگانان و سرمایه گذاران ایرانی در بازار منطقه از جمله عراق و افغانستان می‌تواند زمینه همکاری چند جانبه را بین این کشورها و هند فراهم آورد. شافعی مشکل صدور روادید را از جمله مشکلات تجار ایرانی برای حضور در بازار هند دانست و گفت: ما این موضوع را به سفارت هند در ایران و مقامات مسئول این کشور یادآور شده‌ایم.

شافعی پتروشیمی، نفت و صنایع غذایی را از جمله موارد و امکانات دو کشور برای توسعه روابط خواند و اظهار امیدواری کرد: در این تلاش مشترک، هند می‌تواند از امکانات بنادر آزاد ایران و خلیج فارس و به ویژه بازارهای وسیع افغانستان و آسیای مرکزی در همکاری با ایران بهره ببرد.

در ادامه «توسانا سوری» رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت هند گفت: ما نیز به سهم خود روابط کهن بین دو کشور را عاملی برای توسعه مناسبات تجاری می‌دانیم و از هر حرکتی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

در ادامه هیأت 30 نفری که از شهرهای مختلف رئیس اتاق ایران را همراهی می‌کنند در برنامه‌ای از پیش تعیین شده با طرف‌های تجاری خود به گفت‌و‌گو نشستند. در این هیئت نمایندگانی از بخش های پتروشیمی، آهن، خشکبار، مواد غذایی، مواد معدنی، ماشین آلات و حمل و نقل حضور دارند. این هیأت پس از دیدار با رئیس کنفدراسیون صادرات هند روز چهارشنبه به بمبئی سفر کرده و در آن جا نیز ملاقات‌هایی را با طرف‌های تجاری خود خواهند داشت.

 

 

 

 

 

 

فارس

(چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳) ۱۱:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها