سه شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۴۸۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تشکیل سازمان های مردم نهاد در حوزه تغذیه ضروری است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه تغذیه گفت: این سازمان‌ها باید در خصوص الگوهای تغذیه سالم به مردم و مسئولین آگاهی دهند.

زهرا کرمانی قبل از ظهر سه شنبه در سمینار آموزشی الگوی تغذیه‌ای خانواده در تبریز با بیان این که سلامت یکی از شرایط توسعه است، افزود: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه همانند بیشتر زمینه‌ها در بخش سلامت نیز نادیده انگاشته می‌شوند و این در حالی است که زنان از چند بعد در تغذیه و سلامت جامعه نقش دارند.

وی با اشاره به این که متاسفانه اکثر مواد غذایی مورد استفاده مردم استانداردهای لازم را ندارد، گفت: امروزه مصرف مواد غذایی ناسالم به یک بحران تبدیل شده است و در این میان آموزش زنان به عنوان پرچمداران تغذیه نقش مهمی در برون‌رفت از این بحران دارد.

کرمانی با بیان این که در بحث تغذیه سوء مدیریت داریم، افزود: بانوان جامعه باید با ایجاد یک نهضت عمومی، دولت و مسوولان را به تولید مواد غذایی سالم وادار و آنها را مجاب کنند که تنها سیر کردن مردم کافی نیست، بلکه چگونگی سیر کردن نیز مهم است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه زیرساخت‌های تولید مواد غذایی در کشور ما از استانداردهای لازم دور است و لازم است برای حل مشکل تغذیه‌ای خانواده‌ها، این زیرساخت‌ها به‌روز رسانی و استانداردسازی شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی افزود: حمایت از تشکل‌های مردمی در حوزه تغذیه از رسالت‌های مهم دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است و ما از تاسیس و فعالیت این تشکل‌ها استقبال می‌کنیم.

کرمانی ارایه صبحانه آماده و سالم در مدارس را به عنوان یک ایده در حوزه تغذیه پیشنهاد کرد و گفت: تشکل‌های توانمند می‌توانند در زمینه تولید و بسته‌بندی صبحانه آماده در مدارس اقدام کنند و این کار مورد حمایت خواهد بود.

وی همچنین بر تشکیل کمیته الگوی صحیح تغذیه تاکید کرد و افزود: این کمیته باید الگوهای بومی تغذیه متناسب با فرهنگ مردم استان را ارایه کند و با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی و تخصصی حرکت‌های بزرگی در حوزه تغذیه آغاز کند.

در این سمینار یک‌روزه کارشناسان و مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی و جمعی از کارمندان زن ادارات حضور داشتند

 

 

 

 

مهر

(سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳) ۱۴:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها