چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۴۶۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

مواد غذایی باید برچسب سلامت بخورد/ درج اطلاعات تغذیه‌ای با خطوط رنگی

سرپرست موادغذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو علوم پزشکی کرمانشاه از ابلاغ دستورالعمل برچسب‌گذاری مواد غذایی به سراسر کشور خبر داد و گفت: اطلاعات تغذیه‌ای روی آن با خطوط رنگی مشخص می‌شود.

سید محمود میر معینی اظهار داشت: دستور العمل اجرایی حداقل ضوابط برچسب گذاری فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی به معاونت غذا و داروی سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: طبق این دستور العمل اطلاعات تغذیه ای با استفاده از نشانگرهای رنگی برای نشان دادن میزان نمک، قند، چربی و اسیدهای چرب ترانس در صفحه اصلی و به صورت واضح درج می شود.

میر معینی، اهداف این طرح را تعیین مقررات و الزامات نحوه بیان صحیح و دقیق اطلاعات مربوط به ماده غذایی و آشامیدنی برای ارتقای اطلاعات و کمک به انتخاب مواد غذایی توسط مصرف کننده است.

رنگ سبز نشانگر محصول سالم است

سرپرست مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بر این اساس رنگ سبز بیانگر محصول سالم، رنگ نارنجی محصول متوسط و رنگ قرمز به معنای حداقل اندازه مصرف است.

وی در ادامه در خصوص استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی نیز گفت: در حال حاضر ۱۴ کارخانه تولید فرآورده های گوشتی در استان وجود دارد و بازرسان به طور مداوم از این مکان ها بازرسی می کنند.

میر معینی با بیان اینکه هیچگونه خمیر مرغی در این کارخانجات استفاده نمی شود، گفت: هر زمانی که بازرسان ما در بازدیدها با مورد مشکوکی مواجه شوند، خط تولید متوقف و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند.

سرپرست مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تمام مجوزها در خصوص استفاده از این خمیر لغو شده است.

وی یادآور شد: در فرآورده های لبنی نیز به صورت روتین محصولات مورد آزمایش قرار گرفته و در صورت وجود هر گونه محصول غیر مجاز، سریعا نسبت به تعلیق خط تولید و توقیف محصولات اقدام و متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

میر معینی در خصوص استفاده از چربی گیاهی یا همان روغن پالم نیز گفت: از این روغن در لبنیات استان کرمانشاه به هیچ عنوان استفاده نمی شود.

 

 

 

 

مهر

(چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها