سه شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۴۸۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صدور پروانه بهداشتی دامپزشکی بسترساز توسعه صادرات و ارزآوری بیشتر است

صدور پروانه بهداشتی دامپزشکی در زمینه سلامت دام و فرآورده های خام دامی، زمینه صادرات پایدار این فراورده ها و افزایش ارزآوری و حضور در بازار های بین المللی را ایجاد می نماید.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 1262 فقره پروانه بهداشتی بهره برداری  انواع واحدهای پرورش دامی از جمله  پرواربندی و داشتی دام سبک و سنگین ، پرورش انواع ماکیان ( مرغ ، بوقلمون ، کبک ، بلدرچین ,شترمرغ و... ) ، پرورش انواع آبزیان (سردابی,گرمابی,تزئینی و...) در راستای اعمال وظایف و تکالیف قانونی و  تضمین کیفیت و سلامت فراورده های خام دامی و آبزیان، پس از بازدید کارشناسان دامپزشکی و توصیه های بهداشتی و آموزش و الگوسازی روش های صحیح و بهداشتی و رعایت موارد امنیت زیستی صادر و یا تمدید گردید ه است.
دکتر جعفر عطارباشی اعلام داشت:  بمنظور تکریم ارباب رجوع و کاهش ترددهای بین شهری , این پروانه ها عمدتا بصورت متمرکز و در مرکز استان از طریق اتوماسیون اداری بررسی و صادر و یا تمدید گردیده است.
وی گفت: صدور این پروانه ها توسط سازمان دامپزشکی  به عنوان تنها متولی تضمین سلامت و کیفیت فرآورده های خام دامی، نهاده های تغذیه دام و پسماندهای تولیدات دامی صورت گرفته و هدف آن نظارت بر بهداشت سازه ها و تاسیسات و در نهایت کاهش مخاطرات فیزیکی، شیمیایی و میکروبی محصولات می باشد.
وی خاطرنشان ساخت: نظارت بر بهداشت تولید و پرورش از مرحله صدور پروانه های بهداشتی آغاز شده  و رهگیری این فراورده ها تا میز غذا را ممکن می سازد که این تلاش ها سلامت محصولات را برای مصرف داخلی نیز  تضمین می نماید.
(سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها