دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۳۷۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نظارت دامپزشکی قزوین بر ذبح بیش از ۸۰ هزار راس دام سبک وسنگین

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی ومواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، از نظارت دامپزشکی قزوین بر ذبح بیش از ۸۰ هزار راس دام سبک وسنگین خبر داد.

راول غلامپور اقدمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در کشتارگاه های دام استان، ۲۸۳راس گوسفند و بره، ۱۰ راس بز و بزغاله و تعداد ۲۱۱ راس گاو و گوساله به دلایل مختلف از جمله بیماری های عفونی، بیماری های انگلی، لاغری مفرط و... حذف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی دامپزشکی، نظارت شرعی و بازرسی بهداشتی قبل و بعد از کشتار در کشتارگاه های دام استان، توسط کارشناسان بازرسی گوشت و ناظرین ذبح شرعی مستقر در کشتارگاه است که در همین راستا در هشت ماهه اول سال ۱۳۹۳تعداد ۵۱هزار راس گوسفند و بره، ۱۱هزارو۱۳۹ راس بز و بزغاله، ۱۸هزار و۲۱راس گاو و گوساله قبل و پس از ذبح مورد بازرسی ونظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفت.

غلامپور اقدمی افزود: در این میان ۲۸۳راس گوسفند و بره، ۱۰ راس بز و بزغاله و تعداد ۲۱۱ راس گاو و گوساله به دلایل مختلف از جمله بیماری های عفونی، بیماری های انگلی و لاغری مفرط، زردی و غیره در کشتارگاه های دام استان حذف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی یادآورشد: همچنین تعداد هزار و ۱۳۴عدد کبد و ریه های ضبطی به علل مختلف از جمله کرم های انگلی استرونژیلوس، سیستی سرک، فاسیولا، کیست هیداتید حذف شد که این امر نقش بسزایی در سلامت افراد خانواده و جامعه انسانی دارد.

اقدمی در پایان به کلیه هم استانی های محترم توصیه کرد در هنگام خرید گوشت قرمز به تاریخ تولید ومصرف درج شده روی لیبل های لاشه ها دقت نموده و از خرید گوشت هایی که فاقد لیبل بهداشتی دامپزشکی بوده و یا خارج از یخچال نگهداری می شوند خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ ویا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ با  اداره کل دامپزشکی استان قزوین تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

 

 

 

 

 

مهر

(دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها