پنج شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۴۱۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس اتحادیه صنعت دامپروری مازندران عنوان کرد :

ارائه رایگان 90درصد خدمات در اتحادیه صنعت دامپروری مازندران

تولید فرآورده های لبنی در مازندران موجب آن شده تا این استان به عنوان یکی از مناطق اصلی مصرف شیر خام در تولید فرآورده های لبنی در کشور شناخته شود لذا فعالیت دامداری ها و تولید شیر خام در استان این مهم را به وجود می اورد که نسبت به تولید این واحد های صنفی جدیت به خرج داد و سازمان جهاد کشاورزی مازندران متولی مدیریت واحدهای تولید دامی در صف اول حمایت از آنها است.

باید دانست دام ها به دو سری سبک و سنگین تقسیم میشوند و تولیدکنندگان دام سنگین به گاو و شتر و اسب و دام سبک به گوسفند و بز تقسیم میشوند. جهت آشنایی با فعالیت دامداران دام سبک به سراغ اتحادیه صنعت دامپروری مازندران رفتیم که متولی پوشش 90 درصد دام سبک مازندران است.الهیار ولیپور در کسوت رئیس صنعت دامپروری کشور متصدی اتحادیه صنعت دامپروری مازندران است و به تازگی توانست به عنوان نماینده مازندران در صندوق دام کشور عضویت یابد.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران در مورد فعالیت نهاد مطبوعش  گفت : اتحادیه صنعت دامپروری مازندران با مجوز وزارت تعاون فعالیت خود را آغاز کرد و تا به الان 21 تعاونی شهرستانی عضو در راستای اهدافی چون تامین نیاز تولیدکنندگان خوراک دام ، توزیع و ذخیره سازی علوفه ، آموزش دامداران ، هدایت و سازمان دهی دامداران در راستای آگاهی بخشیدن مشغول به فعالیت هستند.

وی درتوضیح فعالیت گسترده اتحادیه صنعت دامپروری بیان داشت : وظیفه ی اتحادیه صنعت دامپروری مازندران این است که پذیرای تمامی دامداران درتمامی نقاط استان باشد وعضویت دامداران دراتحادیه شرط خدمات دهی به انها نخواهد بود. ولیزاده افزود : 90 درصد خدمات اتحادیه صنعت دامپروری خصوصا موارد آموزشی به صورت رایگان به مقاضیان ارائه میگردد وهزینه علوفه ارائه شده توسط اتحادیه صنعت دامپروری باحداقل سود دراختیارمتقاضیان قارمیگرد.

وی با بیان اینکه دومیلیون چهارصد هزار راس دام سبک چون گوسفند و بزتحت پوشش اتحادیه صنعت دامپروری مازندران قرار دارد درمورد مقدارتحت پوشش دامهای مازندران توسط نهاد مطبوعش اظهار داشت : بیش از 90 درصد دام سبک و بیش از 30 درصد دام سنگین چون گاو ، اسب و شتر تحت پوشش اتحادیه صنعت دامپروری مازندران میباشد.

وی در مورد تفاوت فعالیت اتحادیه صنعت دامپروری و اتحادیه دامداران گفت : گستردگی فعالیت اتحادیه صنعت دامپروری مربوط به دام سبک است و اتحادیه دامداران موارد مربوط به دام سنگین را در دستور کار خود دارد . اتحادیه صنعت دامپروری مازندران علاوه بر فعالیت در حوزه دام سنگین عمده فعالیت خود را روی دام سبک متمرکز کرده است. ولیپور خاطر نشان کرد : اعتقاد دارم وجود دو اتحادیه در حوزه های مشترک موجب ایجاد رقابت و ارتقای کیفیت در ارائه خدمات به دامداران و متقاضیان دامی خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور گفت : اتحادیه صنعت دامپروری کشور میتواند علاوه بر فعالیت در تمامی نقاط ایران در خارج از کشور دفتر داشته باشد و فعالیت خود را به خارج از کشور ارتقا دهد.

وی در مورد مشکلات پیش روی دامداران بیان داشت : از حضور دام در مراتع جنگلی جلوگیری به عمل آمده اما با نگاهی گذرا میتوان دریافت نه تنها از جنگل حمایت نشده بلکه موجب ضرر ملموس به دامداران و دامداری سنتی و اصیل مازندران گردیده است. دامداران حافظان اصلی جنگل هستند و باید دانست خروج دام از جنگل موجب ضربه زدن به جنگل است. باید به سمتی رویم که سنت ها  حفظ شود تا تولید دامی با بهره گیری از منابع طبیعی ادامه حیات داشته باشد.

ولیزاده در انتقاد از نگاه دولت به تولیدکننده دامی اظهار داشت : در تمام دنیا نگاه ویژه ای به تولید و تولیدکننده دارند ، باید دانست یارانه باید به تولیدکننده اختصاص یابد ، در دنیایی که اقتصاد باز وجود  دارد دولت ها به کشاورزان یارانه پرداخت میکنند و در بخش کشاورزی کشورهای پیشرفته ، تولیدات حوزه کشاورزی مشکلی ندارند.

مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران در مورد تولید خوراک مورد نیاز دامداری ها در واحد های تولید دامی گفت : به دلیل مشکلاتی که در تامین خوراک واحدهای تولیدی دامی وجود داشت شاهد آن بودیم که دامداران به تولید خوراک مورد نیاز دام دامداری ها دست زدند که از نظر بهداشتی و اقتصادی برای دامداران بسیار مفید به فایده است.

گفتگو :حسین زحمتکش
(پنج شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳) ۱۰:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها