چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۳۶۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش 164 درصدی صید میگو در هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان از افزایش 164 درصدی صید میگو در استان هرمزگان نسبت به پارسال خبر داد.

«سیدپرویز محبی» با بیان اینکه فصل صید میگو امسال از هشتم مهرماه آغاز شد و تا اواخر دی‌ماه ادامه دارد، گفت: زمان مفید فصل صید میگو در سال جاری 38 روز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مدت زمان مفید فصل صید در سال گذشته 25 روز بوده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان ادامه داد: امسال با توجه به بهبود وضعیت ذخایر میگو در دریاها، هم‌زمان با افزایش زمان صید شاهد افزایش صید میگو نیز بوده‌ایم طوری‌که در مدت مشابه نسبت به سال گذشته و با توجه به تمام شدن فصل صید شاهد افزایش 164 درصدی صید میگو بوده‌ایم.

محبی افزود: خوشبختانه امسال علاوه‌بر افزایش چشمگیر میزان صید نسبت به سال گذشته شاهد افزایش اندازه‌ی میگوهای صید شده نیز بوده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که امسال در زمینه بازسازی ذخایر انجام شده است، گفت: رهاسازی 30 میلیون قطعه لارو میگو در آب‌های خلیج‌فارس از مهم‌ترین این اقدامات بوده است که بی‌شک نقش مهمی در افزایش صید میگو امسال داشته است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تشدید فعالیت‌های یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان و مشارکت صیادان در صید اصولی و قانونمند را از دیگر علل افزایش صید میگو امسال دانست.

محبی گفت: در فعالیت جمع‌آوری میگوهای صید شده ۹ شرکت جمع‌آوری در استان هرمزگان در فصل صید میگو امسال همکاری و مشارکت دارند.

وی خاطرنشان شد: امسال تعطیلی صیدگاه چاهو شرقی برای ششمین سال متوالی و در راستای حفظ و بازسازی ذخایر میگو را شاهد بودیم که می‌توان از آن به‌عنوان گامی مهم در حفظ ذخایر میگو یاد کرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان تغییر صیدگاه‌های میگو از شش صیدگاه به دو صیدگاه و آغاز صید میگو از منطقه‌ی کوهستک برای سومین سال متوالی را از شاخص‌های مهم فصل صید میگو سال جاری خواند.

محبی آلودگی شدید خوریات به مواد نفتی را از نگرانی‌های مهم اداره‌کل شیلات هرمزگان برای ذخایر آبزیان به ویژه میگو در هرمزگان خواند.

وی با بیان اینکه درفصل صید امسال بیش از 1600 صیاد فعالیت داشته‌اند، گفت: تعداد کل شناورهای صیادی که در فصل صید امسال مشارکت داشته اند 136 فروند بوده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان کل میزان صید انجام شده را بالغ بر 1540 تن خواند و تصریح کرد: 75 درصد این میزان صید میگو درشت و 15 درصد آن میگو سرتیز بوده است.

محبی با تشکر از همکاری‌های انجام شده توسط تعاونی‌های صیادی و صیادان با اداره‌کل شیلات هرمزگان و پژوهشکده‌ی اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اقدامات و همکاری خوب بخش‌های یاد شده شاد رشد 2.5 برابری درآمد صیادان میگو بوده‌ایم.

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها