سه شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۳۴۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

دولت زمان مناسبی را برای افزایش قیمت نان انتخاب نکرد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه دولت زمان مناسبی را برای افزایش قیمت نان انتخاب نکرد،گفت: افزایش قیمت‌هایکبار در ابتدای هر سال انجام می گیرد بنابراین تکرار این کار در روزهای نزدیک به پایان سال نوسان و آشفتگی در بازار را به دنبال دارد.

عباس پاپی زاده در رابطه با مجوز دولت برای افزایش 30 درصدی قیمت نان، گفت: باتوجه به اینکه افزایش قیمت‌ها معمولا در سالهای گذشته روال مشخصی داشته، اینکه حالا دولت وسط سال اقدام به گران کردن قیمت نان کرده نوساناتی را در بازار ایجاد می کند وتاثیرات روانی را بر بازار به همراه خواهد داشت.

گرانی نان باید به بعد از ارائه لایحه بودجه موکول می شد

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، افزود: در ابتدای هر سال یکبار بحث افزایش قیمت‌ها انجام می گیرد بنابراین یکباردر ابتدای سال افزایش قیمت نان و بار تورمی و انتظاری را داریم و اینکه اکنون دولت قبل از ارائه و نهایی شدن لایحه بودجه سال 94 نان را گران کرده دوباره این نوسانات در بازار تکرار شده و شدت می گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با یادآوری اینکه پیشنهاد ما این بود که دولت فعلا دست نگه دارد و افزایش قیمت نان را به بعد از ابلاغ بودجه موکول کند،گفت: اکنون زمان مناسبی برای افزایش قیمت نان  نبود و بهتر بود دولت این اقدام را انجام نمی داد.

پاپی زاده در خصوص طرح آزاد پزی برخی نانوایی ها و عرضه نان با قیمت بیشتر از نرخ مصوب، تصریح کرد: باید توجه داشت هر نرخی را هر کسی نمی تواند تعیین کند و باید همه قیمت‌ها در بازار با نظارت دولت و نهادهای ذی ربط و متناسب با سطح کیفیت محصولات و کالاها تعیین شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد:اگر کسی بدون یارانه آردی را دریافت و پخت نان را انجام دهد و از آن طرف هم نانوایی‌هایی باشد که با آرد یارانه‌ای نان بپزند، دراین شرایط مردم تفاوت کیفیت این دو را تشخیص داده وآنها هستند که انتخاب می کنند حال عده ای تصمیم می گیرند که نان بدون یارانه و  با کیفیت تر و گرانتر  را خریداری کنند و عده­ای دیگر هم ترجیح می دهند  نان یارانه ای اما با کیفیت پایینتر را تهیه کنند اما در هردو حالت باید نظارتها وجود داشته باشد.

دولت علاوه بر حمایت از نانوایی­های سنتی در بحث نان صنعتی هم ورود کند

پاپی زاده در خصوص تغییر کیفیت نان بر اساس افزایش قیمت‌ها، گفت: در ابتدای بحث هدفمندی یارانه ها و در سال اول اجرای این طرح کیفیت نان تا حدودی تغییر کرد و بهبود یافت اما بعد از آن نظارت ضعیف و بحث افزایش کیفیت نان رها شد و در همان شرایط نامطلوب باقی ماند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس توصیه کرد: دولت باید علاوه بر اینکه بحث نانوایی­های سنتی را حمایت می کند در بحث نان صنعتی هم ورود یافته و از انواع و روشهای مختلف پخت نان که در دنیا وجود دارد و صرفه جویی بیشتر و بهره وری بالاتر و تولید نان با کییت تر را به دنبال دارد استفاده کند.

 

 

 

 

 

 

خانه ملت

(سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۵۸
محمدطاهر علی رمجی
۱۳۹۳/۰۹/۱۱ Iran
0
0
0

با سلام ضمن اینکه خوشحالم از این که زحمات خبازان نادیده گرفته نشد امیدوارم با قرار دادن یک مسئول فنی صنایع غذایی در نانواییها با اعمال نظارت شدید و برخورد قاطع با متخلفین و حتی بستن نانواییهای متخلف جوش شیرین را حذف و به سلامت مردم و به ور آمدن طبیعی نان
و استفاده از خمیر ترش کمک شایانی بکنیم . تا نظارت سالم نباشد آرد با کیفیت به نانواها ندهیم تا جوش شیرین را حذف نکنیم افزایش قیمت فقط دردی به دردهای مردم لضافه میکند . متشکرم : دانشجو ی کارشناسی ارشد تولید نانهای صنعتی و سنتی


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها