پنج شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۱۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
رئیس انجمن صنایع غذایی کشور

بیش از ۳۰ درصد حملات قلبی ناشی از الگوی نادرست غذایی است

رئیس انجمن صنایع غذایی کشور گفت: بیش از ۳۰ درصد حملات قلبی ناشی از الگوی نادرست غذایی است.

محمد حسین حسنی  اظهار کرد: برطبق آمار سازمان تغذیه جهانی حمله‌های مغزی و قلبی دیابت و سرطان بیشترین علت مرگ افراد جهان در کشورهای مختلف است.
حسینی بیان کرد: 70 درصد این آمار مربوط به استرس و فشارهای روحی و روانی است و 30 درصد باقی مانده مربوط به اصول تغذیه است.
وی افزود: سه مولفه فکر سالم تغذیه صحیح و زندگی شاد تاثیر بسزایی در جامعه انسانی دارد و با اندکی تامل می‌توان به رابطه صنعت غذایی با دو مولف دیگر پی برد که این نشانگر اهمیت صنایع غذایی است.
رئیس انجمن صنایع غذایی کشور بیان کرد: در این میان سهم دانشگاه‌ها و تحقیقات علمی در صنایع غذایی می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد و این صنایع از جهات مختلف نیازمند دانش و پژوهش است.
حسینی در مورد رابطه و پیوند دانشگاه و صنعت گفت: متاسفانه براساس تجربه کاری که در این زمینه داشته‌ام این رابطه بسیار کم  و ناچیز است که باید به دلایل آن توجه کافی داشت.
وی افزود: این رابطه زمانی قوی خواهد شد که طرفین به یکدیگر نیاز داشته و این احساس نیاز این دو بخش را به هم پیوند دهد.
رئیس انجمن صنایع غذایی کشور تصریح کرد: اساتید، دانشجویان و محققان صنایع غذایی باید نیازهای صنعت را شناخته و در رفع انها تلاش کنند و پروژه‌ها را در جهت حل مشکلات  این بخش طراحی و پروژه‌های خود را از مرحله تئوری به مرحله عملی رسانده و به صاحبان صنایع تبلیغ و ارائه کنند.

وی در پایان افزود: صنعت کشور به دنبال استاد و دانشجو و محقق است که نیازهای آن را برطرف کند تنها در این صورت است که می‌توان به آینده این رابطه و ثمرات خوب آن امیدوار بود.

 

 

 

 

 

تسنیم

(پنج شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها