سه شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۰۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

چهار طرح برای سلامت موادغذایی در دست تدوین

مدیر کل نظارت وارزیابی فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نظارت بر مواد غذایی در راستای طرح تحول نظام سلامت آغاز شد.

 دکتر سیدهدایت حسینی افزود: کمیته و تیم‌های کارشناسی مشخصی با پنج محورتشکیل شده که در راستای طرح تحول نظام سلامت نظارت و کنترل مواد غذایی را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: در این تیم‌های کارشناسی افراد متخصص، همکاران سازمان غذا و دارو و کارشناسانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسرکشور حضور دارند.

حسینی درخصوص فعالیت‌ها و عملکرد سازمان غذا و دارو در طرح نظام سلامت افزود: با عنایت به سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب و با توجه به اهداف نظام سلامت، توجه به مبحث سلامت و بهداشت غذا در قالب طرح تحول سلامت، بیش از یک ماه است که آغاز به کار کرده است.

مدیر کل نظارت وارزیابی فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ابراز امیداوری کرد که تا پایان سال جاری حداقل در سه محور از این برنامه‌ها ارتقای سلامت و بهداشت مواد غذایی در کشور تضمین شود و نتایج مطلوبی به دست‌ آوریم.

حسینی افزود: محور اول این طرح در روز جهانی غذا با حضور وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو تحت عنوان چراغ راهنمای تغذیه‌ای ابلاغ شد. این طرح تحت عنوان طرح برچسب‌گذاری مواد غذایی در قالب طرح تحول سلامت آغاز شده است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، وی خاطرنشان کرد: در این طرح نشانگرهای تغذیه‌ای می‌تواند به مردم این اطلاعات را خیلی سریع منتقل کند که یک ماده غذایی از نظر معیارهای تغذیه‌ای در چه وضعیتی قرار دارد.

حسینی در خصوص ادامه واستمرار این طرح گفت: چهار بسته دیگراین طرح هم در حال کارشناسی است که پس از نهایی شدن و تصویب وزیربهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در هفته جاری ابلاغ می‌شود.

 

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳) ۱۱:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها