یکشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۲۴۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

هیئت تجاری اتاق تعاون استان همدان به عراق سفر کرد

هیات تجاری متشکل از بازرگانان شرکت های تعاونی همدان ، برای انجام مبادلات اقتصادی به سلیمانیه عراق سفر کرد.

هیات تجاری متشکل از بازرگانان شرکت های تعاونی همدان ، برای انجام مبادلات اقتصادی به سلیمانیه عراق سفر کرد.

براساس این گزارش صادرات ماهانه 400 هزار دلار استرچ و پت به عراق، راه اندازی یک کارخانه در سلیمانیه عراق و صادرات خوراک ماهی و طیور به مدت 5 سال از قراردادهای تازه شرکت های تعاونی این  استان با کشور عراق میباشد.    

این اتاق در سال 1391 نیز هیأت تجاری متشکل از بازرگانان اقلیم کردستان به استان همدان سفر کردند تا با توانمند یهای استان آشنا شوند و در چرخه اقتصادی تعاون یها رونق ایجاد شود.

این ارتباط بین المللی در بخش تعاون  در سال 1392 نیزادامه پیدا کرد و در سال گذشته  یک تیم چهل نفری متشکل از مدیران تعاون یهای استان در قالب یک هیأت تجاری به استان های اربیل و سلیمانیه عراق سفر کردند که در این سفر با اعضای اتاق بازرگانی اربیل و اتاق بازرگانی سلیمانیه و اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان نشس تهای مشترکی برگزار شد .در این سفر18 قرارداد تجاری منعقد شد که به رونق حوزه تعاون استان انجامید.  

گفتنی است تا امروز شرکتهای تعاونی استان همدان 80 قرارداد در حوزه بازرگانی و تجارت با عراق منعقد کرد ه اند و امسال نیز قرار است 26 تا 29 آبان ماه، استان همدان پذیرای هیأت تجاری اقلیم کردستان عراق برای توسعه روابط اقتصادی باشد.
 
. دبیر اتاق تعاون استان همدان در این خصوص بیان کرد:در حال حاضر بازار عراق به دلیل بسته شدن مرزهای ترکیه و سوریه، فرصت خوبی برای تجار ایرانی فراهم کرده است تا در این راستا بر رونق کسب و کار و تجارت خود بیافزایند. به گفته نادی ارتباط شرکت های تعاونی استان با بازار کشورهای مختلف میتواند  در زمینه رونق تولید و افزایش سهم تعاون در اقتصاد کشور مؤثر باشد.
(یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳) ۰۸:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها