شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۲۱۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صفر شدن تعرفه صادرات بازار داخل را برهم می‌زند

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران با بیان اینکه باید بر بازار صادرات نظارت داشت، گفت: باید قوانین صادرات مدیریت شود و بتوانیم بستری در کشور ایجاد کنیم که صادرکنندگان و تولیدکنندگان در یک فضای مناسب به اقتصاد کشور کمک کنند.

خسرو فروغان در شیراز، با اشاره از بین رفتن تعرفه صادرات غیرنفتی در کشور اظهار کرد: با صفر کردن تعرفه صادرات غیر نفتی بیشتر تولیدکنندگان داخلی به فکر صادرات می‌افتند و این سبب برهم زدن نظم بازارهای داخلی می‌شود.
وی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، تصریح کرد: به خاطر تحریم‌ها یک ثبات اقتصادی مناسب نداریم و موقعیت صادرات در کشور زیاد مناسب نیست.
فروغان با اشاره به مشکلاتی که برای صادر کنندگان ایرانی وجود دارد، گفت: یکی از مشکلات اصلی ما در صادرات این است که کالاهای ایرانی را با دلار مبادله نمی‌کنند.
وی با اشاره به اولویت کالاهای صادر شده به کشورهای جهان خاطرنشان کرد: اگر فقط به صادرات بپردازیم و تولیدکنندگان صرفا صادر کننده‌ باشند بازارهای داخلی دچار رکود می‌شود و  با کمبود کالا در کشور مواجه می‌شویم.
رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران با بیان اینکه  باید بر بازار صادرات نظارت داشت، افزود: باید قوانین صادرات مدیریت شود و بتوانیم بستری در کشور ایجاد کنیم که صادرکنندگان و تولیدکنندگان در یک فضای مناسب به اقتصاد کشور کمک کنند.
وی با اشاره به وظیفه صادرکنندگان در شناسایی بازارهای مقصد، خاطرنشان کرد: باید تولیدکنندگان بازارهای مقصد را برای صادرات شناسایی کنند تا دچار ضرر مالی نشوند.

فروغان با اشاره به اهمیت توجه تولیدات داخلی نیز افزود: صادرات نباید به گونه‌ای باشد که تولیدکنندگان از نیازهای کشور غافل شده و مجبور باشیم کالاهای مورد نیازمان را از سایر کشورها وارد کنیم.

تسنیم

(شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها