شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۱۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

جزئیات و اقدامات صورت گرفته برای مراسم روز ملی صادرات تشریح شد

رییس ستاد برگزاری روز ملی صادرات اعلام کرد: اقدامات لازم برای برگزاری هر چه بهتر روز ملی صادرات صورت گرفته است و امیدواریم این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در سالن اجلاس سران برگزار شود.

«یغمور قلی‌زاده» در گفت‌وگو با سایت سازمان توسعه تجارت با بیان این مطلب افزود:‌ در حاشیه مراسم روز ملی صادرات، ویژه‌نامه پیام صادرات و کتاب سال صادرکنندگان نمونه و ممتاز 93 توزیع خواهد شد.

وی افزود:‌ پذیرش از مدعوین و فعالان تجارت خارجی، ساعت 8 روز یکشنبه 27 مهرماه از درب غربی سالن اجلاس سران صورت می‌گیرد و مدعوین برای تسهیل در امر پذیرش، باید کارت‌های دعوت را همراه خود داشته باشند.

قلی‌زاده ادامه داد: پارکینگ طبقاتی واقع در ضلع شمالی نمایشگاه نیز به صورت رایگان در اختیار مدعوین قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از همه مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صادرات و صادرکنندگان نمونه دوره‌های گذشته و متقاضیان حضور در فرایند انتخاب صادرکننده نمونه سال 93 و سایر شرکت‌های تولیدی و صادراتی کشور در بخش کالا و خدمات برای شرکت در مراسم باشکوه روز ملی صادرات دعوت شده است.

وی گفت:‌ تشکل‌های تولیدی و صادراتی کشور، استانداران و روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، مسوولان ارشد دستگاه‌های اجرایی، اعضای کمیته‌های تخصصی حوزه صادرات و کارشناسان و صاحبنظران حوزه اقتصادی و تجارت خارجی و هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشور از دیگر مدعوین این مراسم هستند.

به گفته وی، این مراسم ساعت 9 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران رسما آغاز می‌شود.

قلی‌زاده در خصوص سخنرانان این مراسم گفت:‌ سخنرانان از بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی و منتخبی از صادرکنندگان نمونه و ممتاز در بخش صادرات کالا و خدمات خواهند بود.

وی سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت:‌ صادرکنندگان ممتاز و نمونه کشور از دستان رییس جمهوری تندیس و لوح تقدیر خود را دریافت خواهند کرد.

قلی‌زاده در ادامه گفت:‌ تمامی همکاران در سازمان توسعه تجارت برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم بسیج شده‌اند و از یک ماه گذشته تاکنون تبلیغات محیطی در سطح شهر تهران و صدا و سیما و سایر رسانه های جمعی برای اطلاع مردم از برگزاری این روز باشکوه در دستور کار قرار داشته است.

وی ادامه داد: خیابان اختصاصی نمایشگاه بین‌المللی تهران نیز منقش به بنرهای بزرگداشت روز ملی صادرات شده است تا در طول یک ماه گذشته، مردم و فعالان اقتصادی که برای شرکت در نمایشگاه‌های مختلف راهی سایت نمایشگاه بین‌المللی تهران می‌شدند، در جریان این مراسم قرار بگیرند.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت و رییس ستاد برگزاری روز ملی صادرات بار دیگر یادآور شد که مراسم روز ملی صادرات دو روز زودتر از موعد تقویمی، 27 مهرماه جاری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

وی گفت: در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه علاوه بر رییس‌جمهوری، برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و مقامات بلندپایه کشوری حضور خواهند داشت.
(شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها