سه شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۹
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۱۹۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

جایگزینی میان‌وعده‎های سنتی به جای خوراکی‎های تجاری

یک متخصص تعذیه در خصوص اهمیت میان‌وعده‎ها، گفت: والدین سعی کنند با ایجاد تنوع در میان وعده‎های سنتی، آن‎ها را جایگزین خوراکی‎های تجاری کنند.

"فرناز جزء‌دائمی" اظهارکرد: با توجه به اینکه مدارس در دو شیفت صبح و بعدازظهر فعالیت دارند، خوردن صبحانه و نهار از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین برای اینکه مغز بتواند فعالیت مثمرثمری داشته باشد نیاز به گلوکز دارد تا کودکان از فکر و خلاقیت خود نهایت استفاده را کنند.

وی افزود: از همین رو خوردن میان‌وعده باید مورد توجه قرار گیرد، اما متاسفانه معمولاً در بوفه مدارس مواد خوراکی که عرضه می‌شود ارزش غذایی بالا نداشته، ولی استقبال زیادی از سوی دانش‎آموزان می‌شود؛ چرا که نوع بسته‎بندی این نوع کالاها دانش‎آموزان را به سمت خود جذب می‎کند.

جزء‌دائمی تصریح کرد: این مواد خوراکی تجاری نظیر پفک، چیپس و ... به لحاظ داشتن یک سری ترکیبات شیمیایی نه تنها ارزش غذایی نداشته، بلکه سلامت آن‌ها را نیز تهدید می‎کند، به همین جهت والدین باید با استفاده از ابتکار و خلاقیت انواع میوه‎ها و مرکبات را در کیف فرزندان خود بگذارند و با ایجاد شکل‎های جذاب با میوه‎ها و ... کودکان را به مصرف آن‌ها ترغیب کنند.

ایسنا

(سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها