دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۴
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۱۹۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

چه بخوریم و چه نخوریم

چربی ها و روغن های خوراکی نقش مهمی در تغذیه ما دارند. بسیاری از فعالیت های روزانه بدن ما با کمک همین ماده خوراکی انجام می شود.

چربی ها در مقایسه با دیگر درشت مغذی ها (یعنی کربوهیدرات ها و پروتیین ها) دارای انرژی بیشتری هستند (حدود دو برابر) و به عنوان منبع مهم تامین انرژی روزانه به شمار می آیند. بنابراین عادت داشتن به مصرف خوراکی های چرب می تواند با افزایش احتمال ابتلا به چاقی همراه باشد.

دکتر «محمد هاشمی» دبیر انجمن پیشگیری از چاقی در وبسایت شخصی اش با مقاله ای تحت عنوان «آنچه باید در مورد چربی ها بدانیم» تلاش می کند تا مخاطبان خود را با انواع چربی ها و روغن ها و نقش آنها در سلامت و بیماری آشنا کند. 

وی همچنین در این مقاله توصیه های کاربردی جهت داشتن تعادل و تنوع در دریافت چربی های خوراکی ارایه داده است.

در مقاله دکتر هاشمی آمده است: چربی ها در ساخت هورمون ها و حفاظت اندام های بدن موثر هستند. بخشی از ویتامین های مورد نیاز روزانه ما نظیر ویتامین های E, D,A از طریق چربی های خوراکی وارد بدن ما می شوند. همچنین چربی ها در بیشتر بافت های بدن ذخیره شده تا در زمان های لازم مورد استفاده قرار گیرند. به همین علت مصرف متعادل و متنوع چربی ها در افزایش احتمال ما به بیماری های قلبی- عروقی، فشار خون بالا و بیماری های کبدی و برخی دیگر برعکس در کاهش احتمال ابتلا به این بیماری ها نقش دارند. 

 ایرنا

(دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳) ۱۴:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها