دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۳۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تشکیل ستاد هماهنگی توسعه صادرات به روسیه

وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد کرد: ستاد هماهنگی به منظور توسعه صادرات به روسیه با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امور خارجه،گمرک، بانک مرکزی و تشکل‌های بخش خصوصی به ریاست اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران تشکیل شود.

محمدرضا نعمت‌زاده در نشست بررسی راهکارهای توسعه صادرات به کشور روسیه که با حضور تعدادی از معاونان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امور خارجه گمرک، بانک مرکزی و همچنین نمایندگان تشکل های خصوصی برگزار شد، افزود: این ستاد هماهنگی باید به دنبال یک هم افزایی بیشتر فکری و ارائه راهکاریهای اجرایی برای توسعه مناسبات اقتصادی به کشور روسیه باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرصت پیش آمده برای گسترش تعاملات اقتصادی با کشور روسیه گفت: در این راستا شناسایی شرکت‌های خوش نام را برای توسعه محصولات صادراتی دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: شناسایی شرکت‌هایی که با رعایت استانداردهای بین المللی در حال فعالیت هسند می توانند در ثبات کسب بازارهای خارجی ما موثر باشند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: فقط داشتن کارت بازرگانی مجاز، ملاک مناسبی برای توسعه مناسبات تجاری و صادراتی نخواهد بود زیرا داشتن سابقه خوب و عمل به تعهدات در ارائه خدمات، موضوعی است که می‌تواند ما را در جاودانه کردن و کسب بازارهای صادراتی دیگر کشورها کمک کند.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از فرصت پیش آمده برای توسعه صادرات به کشور روسیه تصریح کرد: برای این منظور توجه به بازار روسیه از مهم‌ترین مواردی است که در حال حاضر صادرکنندگان، تولیدکنندگان و همچنین تجار می تواند مدنظر قرار دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برای این منظور بهره مندی از وسائل حمل و نقل مورد نیاز نیز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: برای توسعه تعاملات تجاری و صادراتی باید به همه راه‌های گسترش از جمله وسائل حمل و نقل نظیر دریایی، زمینی و هوایی توجه کنیم که این مهم یکی از اقدامات جدی ما خواهد بود.

نعمت‌زاده به دیگر مواردی که می تواند به گسترش تعاملات تجاری و صادراتی دو کشور کمک کند اشاره کرد و گفت: در این خصوص، فراهم کردن سردخانه و کانتینرهای یخچال دار از مواردی است که پیگیری خواهیم کرد.

به گفته وی روسیه بازار مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی وصنایع دیگر کشورمان به شمار می‌آید که می توان به برنامه ریزی دقیق از این بازار جذاب صادراتی نهایت استفاده را برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به ارائه تسهیلات در بندر آستاراخان پیشنهاد کرد تا این مهم از طریق سازمان بنادر و کشتیرانی یا اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران دنبال شود تا زمینه اجرای این این اقدام هرچه سریع تر تسهیل شود.

نعمت زاده تلاش برای تغییر نرخ تعرفه ها، سرعت بخشی در ترخیص کالاها و تعیین مسیرهای مختلف زمینی برای صادرات انواع محصولات به کشور روسیه، تقویت و تسریع مناسبات و تعاملات بانکی با این کشور را از دیگر مواردی ذکرکرد که معاونان این وزارتخانه باید به سرعت آن را پیگیری کنند.

وی حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی را در نمایشگاههای مختلف کشور روسیه و اوکتاو حائز اهمیت دانست چرا که می تواند در ارائه توانمندی های کشورمان و همچنین شناسایی بازارهای صادراتی روسیه موثر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شناسایی خریداران روسی و توجه به نیازهای آنان را نباید از نظر دور داشت، تاکید کرد: در این بین نقش تشکل های بخش خصوصی و اتحادیه های در معرفی تولیدات و قابلیت‌های خود بسیار پر رنگ خواهد بود.

طبق اعلام شاتا، در این جلسه هریک از معاونان وزارتخانه های صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و امور خارجه و دیگر مسئولان حاضر و نمایندگان بخش خصوصی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود به منظور بررسی هر چه دقیق تر و ارائه راهکارها برای گسترش روابط اقتصادی و صادراتی ایران و روسیه پرداختند.

ایسنا

(دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳) ۱۲:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها