شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۲۲:۱۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۲۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
رئیس کمیته فنی کانون صنایع غذایی مطرح کرد:

شروط تدوام صادرات غذایی ایران به روسیه

رئیس کمیته فنی کانون صنایع غذایی گفت: امیدواریم صادرات محصولات غذایی و کشاورزی به روسیه مانند برخی تجربه‌های قبلی در حوزه صادرات به کشورهای همسایه نباشد و ما تولیدات باکیفیت و با بسته‌بندی مناسب خود را به بازار روسیه صادر کنیم تا از این طریق تداوم حضور در این بازار بزرگ را نیز تضمین کنیم.

محمد علوی‌فرد درباره سفر اخیر هیئت اقتصادی و تجاری روسیه به ایران و تقاضای این کشور برای واردات کالاهای غذایی و کشاورزی از ایران اظهار کرد: تولیدکنندگان با ارائه محصول باکیفیت و استاندارد و دولت با پشتیبانی از طریق اعمال ضوابط پایدار و یکنواخت می‌توانند شرایط خوبی را برای تجارت با روسیه فراهم کنند . اگر دولت نتواند ضوابط و قوانین را برای بلندمدت به صورت پایدار تضمین کرده کند، همانند سالهای گذشته در پیچ و خم اداری و اقتصادی داخلی قرار می‌گیریم و این موقعیت طلایی را نیزاز دست خواهیم داد.

وی گفت: گذشته نشان داده است که با تغییر قوانین داخلی و یا پایین آمدن کیفیت محصولات، بازارها را از دست داده‌ایم و هم دولت، هم بخش خصوصی و هم تولیدکنندگان هر 3 باید هزینه‌های زیادی را در این مسیر پرداخت کنند.

علوی‌فرد درباره موانع صادرات آرد نیز گفت: بسیاری از کشورها تشنه آرد ایران هستند. قیمت آرد ما ارزان‌تر از کشورهای همسایه است و ما ظرفیت‌های خالی زیادی و در عین حال کارخانه‌های خوبی در شرق و غرب کشور داریم، اما هم قوانین و هم دولت مانع صادرات آرد است.
رئیس کمیته فنی کانون صنایع غذایی درباره ضابطه برچسب گذاری و جلساتی که در این رابطه تشکیل شده است نیز توضیح داد و گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ضابطه قبل را بازبینی کرده و کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اطلاع از این موضوع از دکتر هدایت حسینی – مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های بخش غذایی، آرایشی و بهداشتی خواست تا بخش صنعت هم وارد شود. به دلیل پرکار بودن و حجم زیاد، بررسی این ضابطه 2 ماه به طول انجامید و پس از موافقت دکتر حسینی طی برگزاری 5 جلسه که با حضور 20 انجمن صنایع غذایی و برخی نمایندگان سازمان استاندارد و آقای قاسم‌پور تشکیل شد با موافقت اکثر دبیران کانون انجمن‌های صنایع غذایی و بر اساس نیاز روز صنعتی بررسی و بازبینی شد و به سازمان غذا و دارو فرستاده شد تا طی مراحل اداری به امضاء رئیس سازمان غذا و دارو و دکتر هدایت حسینی برسد.

علوی فرد افزود: نظر ما این است که ضوابط استاندارد و غذا و دارو یکی شوند که البته این خواسته در مرحله نخست امکان‌پذیر نیست و باید در مراحل بعدی صورت گیرد.

 کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران

(شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳) ۲۲:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها