جمعه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۶
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۱۲۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

تدوین استاندارد بین المللی زعفران هنوز در کشور اجرایی نشده است/نباید در اجرای قانون تعارف به خرج داد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به اینکه سازمان جهانی تدوین استاندارد بین المللی زعفران را در اختیار ایران گذاشته اما هنوز این موضوع در کشور اجرایی نشده و برند ایرانی به صورت فله‌ای و بدون نظارت و کنترل توزیع می شود.

سیدمحمد بیاتیان ، در خصوص بحث نظارت و کنترل کیفیت کالاها و خدمات تولیدی و و ارداتی در چند روز اخیر که رئیس سازمان استاندارد به سفر رفته‌اند اظهار داشت: بنده در جریان سفر رئیس سازمان نیستم. ممکن است سفر ایشان بازدید از مجموعه کشور دیگر باشد بایستی از تجربیات این کشورها استفاده کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های سرسام‌آوری که خرج سفرها می شود  باید منتظر فلسفه وجودی سفر ماند که چه دستاوردی را به کشور به ارمغان خواهد آورد.

بیاتیان با تاکید براینکه ما به بحث نظارت در کوتاه مدت نگاه نمی کنیم بایستی برنامه ریزی بلندمدت در این زمینه داشته باشیم. نظارت و کنترل مسایل وابسته به امروز و فردا نیست باید نظارت همیشه تداوم داشته باشد.نباید به این موضوع سطحی نگاه کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما در بحث نظارت و کنترل ایرادهایی داریم اظهار داشت: من معتقد هستم نظارت و کنترل در سازمان استاندارد باید به شدت صورت گیرد. واقعا قانون را بخاطر خوشآمدی گویی کسی تعطیل نمی کنند. نباید در اجرای قانون تعارف به خرج داد.  

وی افزود: بایستی از تجربیات کشورها در زمنیه نظارت و کنترل استفاده کرد. همچنین از نیروی کارآمد و توانمند و تکنولوژی روز به نحو احسن استفاده کرد.

بیاتیان در رابطه با  تدوین استانداردهای بین‌المللی توسط ایران در خصوص زعفران گفت:  با توجه به اینکه ایران پیشگام در تدوین استانداردهای بین‌المللی بوده اما هنوز در کشور خودمان در زمینه بسته بندی و کنترل کیفیت این محصول مشکل داریم و این محصول به صورت فله ای و بدون نظارت و کنترل دقیق در کشور توزیع می شود.

وی تاکید کرد: در بحث کیفیت سازمان استاندارد باید دقت و نظارت کند زعفران یک برند برای کشور است گرچه متاسفانه در سالیان گذشته و اخیر اسپانیا حرفی برای گفتن در این محصول دارد چرا که آنها روی این محصول کار کردند و بلد هستند که چگونه محصول را در اختیار مشتریان قرا دهند.

بیاتیان یادآور شد: غیر از سازمان استاندارد وزارت صنعت،معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و دولت باید در نوع و کیفیت همچنین بسته بندی زعفران سرمایه گذاری کنند تا این برند را که به نام ایران است به بهترین شکل به جهانیان معرفی کنند. با این کار عرصه برای درآمد زایی و اشتغال و توسعه اقتصادی کشور فراهم می شود.

باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها