یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۱۱۲۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

توسعه کشت زعفران در دستور کار دولت است

وزیر جهاد کشاورزی گفت : توسعه کشت زعفران در دستور کار دولت و وزارت جهاد کشاورزی است .

محمود حجتی افزود : زعفران محصولی که مصرف آب آن فوق العاده پایین و اشتغالزایی آن بالا است. وی خاطرنشان کرد: زعفران عملا دو بحرانی که امروز داریم یعنی مشکل بیکاری و محدودیت آب برای کشاورزی را حل می کند.

 

وی گفت : اگر بتوانیم سیستم نوین آبیاری را در بحث کشت زعفران به کار بگیریم همین مصرف اندک دو هزار و 50 متر مکعب در هکتار در سال به یکهزار و 200 متر مکعب کاهش یافته و نصف می شود که خود دستاورد بزرگی است.حجتی ادامه داد : این محصول سهم الشتغالزایی بالایی هم دارد چنانکه یک هکتار زعفران در سال 200 نفر روز اشتغال ایجاد می کند.

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت : زعفران محصولی است که عمدتا متکی به صادرات است و روز به روز بیش از گذشته به دنیا و جهانیان شناسانده شده و می شود.حجتی افزود: امروز از جمله مباحثی که در زمینه توسعه زعفران داریم، مشکل محدودیت آب و اشتغالزایی به توسعه آن کمک می کند اما مشکل تقاضا و معرفی آن در بازار جهانی را باید همپای توسعه پیگیری کنیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: محصولات باغی از جمله زعفران در طول تاریخ زبانزد خاص و عام بوده و عمده محصولات کشاورزی که از گذشته عرضه می کردیم قابل عرضه به بازارهای جهانی است.حجتی عنوان کرد : پیگیری طرح جامع زعفران از چند ماه قبل شروع شده و با جدیت بدان خواهیم پرداخت.

 

ایرنا

(یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها