چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۹:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۱۲۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نسبت به کشت محصولات صادراتی ارز‌آور بی‌توجهی شده است

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه کشاورزان اطلاع کافی در مورد ارزآوری و ارزبری محصولات صادراتی و وارداتی کشاورزی ندارند گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید با روشنگری، آنها را به سمت کشت محصولاتی که صادرات آن برای کشور ارزآور است ببرند.

علی ایران‌پور عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره عدم وجود الگوی مناسب برای صادرات و واردات محصولات کشاورزی، گفت: در کشور براساس نیازسنجی کشاورزان اقدام به کشت نمی‌کنند و معمولا به صورت خود مختار کشت محصولات انجام می‌شود.

وی افزود: کشاورزان علیرغم تجربه زیاد در مسائل مربوط به کشاورزی، متاسفانه نسبت به میزان ارزآوری محصولات صادراتی و  ارزبری محصولات وارداتی کشاورزی آگاهی کافی ندارند و وزارت جهاد کشاورزی لازم است که اطلاعات راجع به این موضوع را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی باید با روشنگری کشاورزان، آنها را به سمت کشت محصولاتی که صادرات آن برای کشور ارزآور است و همچنین برای خود کشاورزان هم صرفه اقتصادی دارد، سوق دهد.

ایران‌پور با بیان اینکه مسئولان و متولیان امر کشاورزی به اصلاح الگوی کشت کمتر توجه کرده‌اند، گفت: کشت محصولات کشاورزی باید متناسب با اقلیم و شرایط آب و هوایی انجام شود.

وی افزود: در کشور کمتر به مسئله الگوی کشت توجه شده، طوری که در مناطقی که با محدودیت آب  و بحران مواجه هستیم محصولات پر مصرف آب مانند هندوانه کشت می‌شود و قطعا هزینه آب مصرفی برای این محصولات از ارزش اقتصادی محصول تولید شده بیشتر است.

فارس

(چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳) ۱۹:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها