چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۹:۳۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۱۰۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

مدیریت یکپارچه مرزی در استان‌های همجوار با عراق

رییس سازمان توسعه تجارت ایران از عزم جدی دولت برای ایجاد مدیریت یکپارچه مرزی در استان‌های همجوار با کشور عراق برای گسترش صادرات به این کشور خبر داد.

 ولی‌الله افخمی‌راد در نشست با معاونان استانداری‌های همجوار با کشور عراق که به منظور بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در مسیر گسترش صادرات به عراق برگزار شد با اشاره به اینکه دولت وظیفه گسترش صادرات به عراق و برطرف کردن موانع و مشکلات پیش رو را به این سازمان سپرده است، اظهار کرد: تصمیماتی که در این نشست اتخاذ می‌شود در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

افخمی‌راد تنها راه حل مشکلات و موانع مرزی با عراق را حضور مسئولان و استانداران در مرزها و مشاهده مشکلات و کمبودها از نزدیک دانست و گفت: اگر مسئولان استان‌ها در مرزها حضور داشته باشند و سررشته امور را در دستان خود بگیرند بدون شک بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران به وضعیت خاص به وجود آمده در عراق اشاره کرد و گفت: امروز عراق بیش از هر زمان دیگری به صادرات محصولات، کالاها و خدمات ایران نیاز دارد و تجار و بازرگانان کشورمان باید بیش از پیش از فرصت به وجود آمده استفاده کنند و دولت نیز وظیفه دارد شرایط صادرات به این کشور را هر روز بهتر و آسان‌تر کند.

در ادامه این نشست، اعضای حاضر در خصوص سه محور «مدیریت یکپارچه مرزی»، «تکمیل زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی»، «موانع و مشکلات پیش رو در صادرات به عراق» به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در خصوص مدیریت یکپارچه مرزی سه پیشنهاد مطرح شد که در نهایت اکثریت اعضا خواهان ارایه این طرح به دولت شدند که استانداران نماینده‌ای در مرزهای خود معرفی کنند که تمامی سازمان‌های دولتی فعال در امر صادرات از جمله گمرک، راه‌داری و پایانه‌های مرزی تابع دستورات وی باشند.

در خصوص تکمیل زیر ساخت‌ها در پایانه‌های مرزی نیز مقرر شد به دولت پیشنهاد شود به فراخور شرایط هر مرز و اولویت‌های صادراتی، بودجه‌ای در راستای تکمیل زیر ساخت‌ها اختصاص یابد.

دربخش موانع و مشکلات پیش روی امر صادرات به عراق نیز اعضا به مباحث مختلفی از جمله نوسان تبدیل ارز در داخل، بیمه، فیبر نوری، سردخانه و مشکلات ورود و خروج کالا اشاره کردند.

ایسنا

(چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳) ۱۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها