شنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۰۲۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

سال 95 را با تورم زیر 20درصد آغاز می کنیم

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بیان این‌که نتایج بسته خروج غیر تورمی رکود از نیمه دوم سال 93 ظاهر می‌شود، گفت: سال 95 را با تورم زیر 20 درصد آغاز خواهیم کرد.

 دکتر محمدعلی نجفی در نشست خبری تشریح همایش خروج غیر تورمی از رکود و سیاست‌های مرتبط با آن که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان این‌که با عملیاتی شدن سیاست‌های بسته خروج غیر تورمی نتایج آن به تدریج ظاهر خواهد شد، اظهار کرد: اگر طبق برنامه پیش برویم سال 95 می توانیم انتظار رونق و جهش اقتصادی را داشته باشیم.

وی افزود: پیش بینی ما در سال 93 بین یک تا دو رشد اقتصادی است که البته بعد از دو سال رشد منفی چیزی نیست که بگوییم وارد رونق اقتصادی شده‌ایم.

مشاور رییس جمهور با بیان این‌که که در سال 94 امیدواریم رشد سه تا چهار درصدی را داشته باشیم، تصریح کرد: امیدواریم از سال 95 رونق اقتصادی اتفاق بیفتد و مطمئن باشید اگر این برنامه به درستی اجرا شود آثار آن از همین سال 93 دیده خواهد شد.

نجفی همچنین درباره کاهش تورم در طی این برنامه یک و ساله نیم گفت: آن چیزی که بتوانیم با اطمینان بگوییم این است که سال 95 را با تورم زیر 20 درصد آغاز خواهیم کرد؛ همچنین فکر می‌کنیم تا انتهای سال 94 بتوانیم تورم را به حدود 15 درصد برسانیم که البته اجازه دهید در این مورد بررسی‌ها انجام شود.

ایسنا

(شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها