پنج شنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۲
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۹۹۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

طبق برآوردهای صورت گرفته تولید "پسته" به 220 هزار تن می‌رسد

فیضی گفت: طبق برآوردهایی که انجمن پسته در خصوص افزایش تولید این محصول انجام داده برداشت این محصول 220 هزار تن در سال خواهد رسید که 130 هزار تن آن از شهر کرمان و 90 عزار تن این محصول از سایر شهرستان‌ها برداشت، خواهد شد.

حمید فیضی دبیر انجمن پسته اظهار داشت: طبق برآوردهایی  که انجمن پسته در خصوص افزایش تولید این محصول انجام داده برداشت این محصول به 220 هزارتن در سال خواهد رسید که 130 هزارتن از شهر کرمان و 90 هزار تن این محصول از سایر شهرستان‌ها برداشت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در مهرماه سال جاری که برداشت این محصول آغاز می‌شود و به عبارتی تولید این محصول نسبت به سال گذشته 30 درصد بیش‌تر شده است.
این دبیر انجمن با بیان این‌که صادرات این محصول از مهر 93 شروع و تا پایان شهریور 94 ادامه دارد

وی تصریح کرد: 80 درصد پسته به خارج از کشور صادر و مابقی در داخل مصرف می‌شود که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته 175 هزار تن این محصول در بازارهای جهانی به فروش برسد.

فیضی با اشاره به تولید 170 هزار تنی این محصول در سال گذشته و صادرات 130 هزار تن آن به خارج از کشور اضافه کرد: که روند صادراتی ماه‌های گذشته نشان می‌دهد این هدف تحقق پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه پسته هنوز در تابلو بورس کالا عرضه نمی‌شود گفت: پسته صد در صد در تختیار بخش خصوصی تا کنون رایزنی با این انجمن در خصوص ورود این محصول به بورس صورت نگرفته و طبیعتا معنای بورس شفاف‌سازی و اگر بازار به این سمت حرکت کند این محصول در بازار زیر به‌فروش خواهد رسید.

 دبیر انجمن در پایان ضمن اشاره به تاثیر عرضه و تقاضا و قیمت دلار روی این محصول تاثیرگذار است تصریح کرد: قطعا قیمت جهانی تاثیرگذار بوده و طی دو سال گذشته قیمت پسته بین 9 تا 10 دلار بوده و تغییر چندانی نکرده است. 

باشگاه خبرنگاران

(پنج شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها