سه شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۴۹۷۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

واریز بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی از رشد 80 درصدی خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: غیر از بوشهر، خرید در سایر نقاط کشور ادامه دارد.

شهیاد آبنار از رشد 80 درصدی خرید تضمینی گندم در کشور از ابتدای فصل برداشت و خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت میزان خرید تضمینی گندم در کشور به 4.5 میلیون تن رسیده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه 45 هزار میلیارد ریال بهای گندم های خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است افزود: هم اکنون به جزء استان بوشهر که فصل خرید آن تمام شده، خرید در سایر نقاط کشور ادامه دارد.

آبنار با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از روند مطلوبی برخوردار است افزود: سال قبل در این زمان 2.5 میلیون تن گندم در کشور خریداری شده بود که امسال 2 میلیون تن گندم بیشتر نسبت به سال قبل خریداری شده است.

وی ارزش ریالی گندم های خریداری شده را 46 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 96 درصد این پول به مبلغ 45 هزار میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت تصریح کرد: وزن افت مفید و غیرمفید 4.5 میلیون تن گندم خریداری شده کمتر از 2 درصد و میزان سن زدگی هم 4 دهم درصد بوده است.

آبنار با اشاره به حجم بالای عملیات خرید بیان داشت: 775 مرکز خرید در 31 استان سراسر کشور تاکنون این حجم از خرید تضمینی را در قالب 677 هزار محموله از کشاورزان خریداری و ذخیره کرده اند.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران یکی از عمده دلایل رشد خرید گندم در کشور را در کنار سیاست های تشویقی و حمایتی دولت، گرمای هوا و آغاز زودهنگام فصل برداشت در برخی استان ها برشمرد و اظهارداشت: سال قبل در این زمان 29 استان کشور وارد عملیات خرید شده بودند، در صورتی که امسال تا اوایل تیرماه تمام 31 استان کشور وارد عملیات برداشت و خرید تضمینی شده اند که این نشان از ورود زودهنگام استان ها به عرصه برداشت و خرید تضمینی گندم دارد.

مهر

(سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳) ۱۲:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها