سه شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۴۹۶۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
سخنگو و مدیر پروژه خرید تضمینی گندم:

بیش از 47 هزار میلیارد ریال به گندمکاران پرداخت شد

سخنگو و مدیر خرید تضمینی گندم، برنج و چای بانک سپه، گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون چهار میلیون و 500 هزارتن گندم به ارزش 47 هزار و 710 میلیارد ریال از 31 استان کشور خریداری و تمام وجوه گندمکاران تا روز گذشته پرداخت شده است.

محسن ملکی روز سه شنبه افزود: از مجموع گندم خریداری شده، 4 میلیون و 121 هزار و 421 تن گندم معمولی و 378 هزار و 579 تن گندم دوروم از گندمکاران کشور خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عمده خرید تضمینی گندم دروم مربوط به استان های فارس و خوزستان بوده است، اظهار داشت: هم اکنون خرید گندم در برخی استان ها از جمله هرمزگان، خوزستان و بوشهر نیز به مراحل پایانی خود رسیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی این مدت، 706 هزار و 142 محموله گندم به 808 هزار مرکز خرید تحویل شده است.

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه گفت: امسال میزان خرید گندم و میزان پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از وضعیت مطلوب تری برخوردار بوده و تمام وجوه خرید تضمینی گندم تاکنون از طریق عاملیت بانک سپه به حساب کشاورزان واریز شده است.

به گفته وی، خرید تضمینی گندم برخی مناطق گرمسیری تا پایان شهریور ماه و برخی مناطق سردسیری تا اواخر مهرماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

ملکی افزود: نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی 93 - 92 معمولی به قیمت 1050 تومان و گندم دوروم به قیمت 1080 تومان از گندمکاران سراسر کشور خریداری می شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته 4 میلیون و 800 هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده بود.

ایرنا

(سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳) ۱۲:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها