یکشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۶:۲۱
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۷۸۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

خرمای بزرگترین نخلستان شمال‌شرق کشور خریدار ندارد

رئیس شورای روستای طرود شاهرود گفت: در حال حاضر سیر و خرمای تولیدی روستاییان طرود شاهرود روی دست آنها مانده است.

عامری در دیدار اعضای شورای اسلامی این روستا با رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و کشاورزی استان افزود: مردم روستا و کشاورزان طرودی با وجود تولید فراوان محصول خرما و سیر در این منطقه، ولی متأسفانه بازار مناسبی برای فروش محصولاتشان ندارند و محصولات روی دست کشاورزان مانده است.

وی یادآور شد: منطقه کویری طرود شاهرود، بزرگترین نخلستان شمال شرق کشور را در خود جای داده است. در این منطقه، محصولاتی چون خرما، زعفران، زیره و دیگر محصولات وجود دارد و شغل اکثر مردم روستا دامداری و کشاورزی است.

رئیس شورای روستای طرود از آغاز مهاجرت‌های معکوس به این روستا خبر داد و گفت: در نتیجه این فعالیت‌ها شماری از مردم به روستا برگشته‌اند و اگر بتوان به جوانان روستای طرود آموزش‌های لازم و مدرک فنی و حرفه‌ای داده شود، می‌توانند در این معادن مشغول به کار شوند.

همچنین مرتضی دهرویه، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و کشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح "همگام با کشاورز" در استان گفت: افزایش تولید محصولات کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی، مهمترین هدف از اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در استان است که به عنوان طرح ملی و پایلوت در استان در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با تعاونی روستایی استان، کشاورزان روستای طرود می‌توانند در نمایشگاه‌های سطح استان حضور داشته باشند و محصولات کشاورزی خود و به وی‍ژه سیر را به فروش برسانند.

دهرویه، هدف از حضور در روستای طرود را حل مشکلات پیش روی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و ایجاد هماهنگی و همدلی بیشتر بین مسئولان و کشاورزان اعلام کرد.




ایسنا

(یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۶:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها