جمعه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۹:۰۶
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۷۵۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

شوش می‌تواند به قطب تولید "خرما"، در استان خوزستان تبدیل شود

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس گفت: خرما خوزستان احتیاج به بازنگری دارد که اگر هزار هکتار زمین در مناطق شوش دانیال به این کار اختصاص یابد، به قطب تولید خرما در استان و حتی کشور دست پیدا خواهیم کرد.

راضی نوری افزود: خرما خوزستان احتیاج به بازنگری دارد که اگر هزار هکتار زمین در مناطق شوش دانیال به این کار اختصاص یابد، به قطب تولید خرما در استان و حتی کشور دست پیدا خواهیم کرد. 
 
وی اظهار داشت: روزگاری خرمای استان ما حرف اول را هم در تولید و هم در صادرات می‌زد اما با ضربه‌های سنگینی که باغات از جنگ دیدند و هم‌چنین کم‌آبی احتیاج به بازنگری در این زمینه است.  
 
این نماینده تصریح کرد: گونه‌های خرما در کشور زیاد است اما تنوع ژنتیکی لازم در این زمینه ندارد زیرا کشورهای غرب منطقه برنامه‌هایی که در سطح آب و خاک در حال اجرا هستند در این زمینه نیز دارند کوشش‌های فراوانی انجام می‌دهند. 
 
راضی تأکید کرد: با توجه به طرح 550 هزار هکتار مقام معظم رهبری در خصوص رونق کشاورزی در این استان 10 تا 30 درصد از این زمین‌ها به باغات خرما اختصاص یافته است. 
 
وی در پایان یادآور شد: وزارت کشاورزی با ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی و همچنین حمایت از کمیت و کیفیت این محصول جایگاه کشور که در حال حاضر رتبه دوم را دارا است به مرتبه اول ارتقا دهد. 
(جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۹:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها