یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۷۱۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

هشدار عضو اتاق بازرگانی کرمان در خصوص احتمال بروز رکود در اقتصاد کشور

عضو اتاق بازرگانی کرمان گفت: پیمودن راه نادرست در اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن بخش سلامت و درمان هدفمند کردن تولید و صنعت را به اختلال دچار می‌کند که این موضوع رکود را در کمین اقتصاد کشور قرار می‌دهد.

 «افشین صفا» در خصوص اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها و تأثیرات آن بر روی بخش تولید و اقتصاد کشور گفت: برای کشورهایی که دچار رکود اقتصادی هستند کمک‌های دولتی پیش‌بینی می‌شود که این رویه مبنای راهگشایی برای رهایی بخش تولید و صنعت از بحران مالی است.

وی یادآور شد: متأسفانه در اجرای فاز نخست هدفمند کردن یارانه‌ها این امر در کشور محقق نشد و انتظار می‌رود با توجه به موضوعات و شرایط کنونی اگر در فاز دوم نیز این اصل اجرا نشود ، شاهد رکود اقتصادی باشیم.

عضو اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به افزایش نرخ حامل‌های انرژی گفت: این اقدام در فاز دوم نمی‌تواند مسأله‌ی هدفمند کردن را در بخش تولید و صنعت به سرانجام برساند، تدبیر و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای افزایش اشتغال بیکاران، هدایت یارانه‌ها و منابع مالی به سمت درمان و بهداشت می‌تواند به اقتصاد رونق بخشد.

صفا تصریح کرد: در غیر این صورت علاوه بر اینکه از قدرت خرید مردم کاسته می‌شود آنان را با مسأله بیکاری و صرف هزینه‌ی درمان بیشتر مواجه می‌کنیم.

وی ادامه داد : متأسفانه در کشور پول رایج توسط مردم خرج می‌شود اما هنگام محاسبه توسط مسئولان دلار ملاک ارزیابی است که این موضوع به افزایش تورم بیش از حد دامن می‌زند.

عضو اتاق بازرگانی کرمان خاطرنشان کرد: بر خلاف ادعای مسئولان در خصوص برطرف شدن شرایط واردات کالا با توجه به تغییر در تعرفه‌ها، هم‌اکنون واردات برخی کالاها با مشکل روبرو است. خودرو و منسوجات از کالاهایی هستند که دستخوش تغییرات تعرفه‌ای شده و واردات آنها با مشکل روبرو شده است.

صفا گفت: این نوع تغییرات و ادامه‌ی روند اجرایی، تنها رشد منفی اقتصادی را برای کشور بهمراه دارد که به این بهانه کارهای زیر بنایی در اقتصاد مختل و رکود اقتصادی قطعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تبعات چنین مشکلاتی باید یارانه و منابع حاصل از حذف آن در ا ختیار تولید و صنعت کشور قرار گیرد، مسأله‌ای که نخبگان اقتصادی، صنعت‌گران و تولیدکنندگان بر آن تأکید دارند.

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۸:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها