سه شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۹۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

قاچاق کالا و ارز مانعی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بیرجند گفت: قاچاق از مهم‌ترین تهدیدها در عرصه‌ی اقتصادی است که خطر جدی برای تولید داخلی به حساب می‌آید و باعث عدم تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

 سید محمدزمان ابطحی  در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند با اشاره به نامگذاری امسال، گفت: اقتصاد و فرهنگ دو مقوله‌ی اساسی در جامعه هستند که در ابعاد وسیع بر زندگی و سرنوشت مردم جامعه تاثیر می‌گذارد.

ابطحی ارجعیت بخشی به ‌بحث تولید داخلی و رفع دغدغه‌های مردم از طریق فعال‌سازی توانمندی‌های داخلی در تولید، سرمایه‌گذاری و تجارت را قانونی و مفید دانست و افزود: پدیده‌هایی مانند قاچاق از معضلات جامعه محسوب می‌شود و باعث زیان‌های فراوان به جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات خوبی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است، اظهارکرد: عدم قانون جامع و به روز از خلاء‌های قانون است که نه تنها در چگونگی مبارزه با قاچاق بلکه در اصل مبارزه با قاچاق نیز شاهد اعمال سلیقه‌ها هستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بیرجند ادامه داد: عمل نکردن در سطح ملی و فرادستگاهی از دیگر مشکلات موجود بر سر راه مبارزه با قاچاق است.

ابطحی با اشاره به اینکه تعدد دستورات و قوانین در واردات و صادرات از جمله عوامل گرایش برخی افراد به قاچاق کالا و ارز است، تصریح کرد: تعدد قوانین زمینه‌ساز قاچاق است و به جای روان‌سازی باعث کندی در روند ورود و خروج قانونی کالا می‌شود.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه در تمامی حوزه‌ها و سطوح مختلف از جمله ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مرزنشینان، تسهیل و روان‌سازی تجارت قانونی و رسمی، تحول و تقویت زیرساخت‌ها مقابله با قاچاق کالا و ارز و مقابله چند لایه با این معضل شوم و مخرب و از همه مهم‌تر اجرای دقیق قانون جدید اولویت پیش‌روی دولت در مبارزه با قاچاق کالاست.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بیرجند گفت: با بهره‌گیری از فرصت‌های قانون جدید که سه قوه را در بر می‌گیرد از همه‌ی دستگاه‌های عضو درخواست می‌کنیم، تمام ظرفیت خود را در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق برای پیشرفت اقتصاد کشور فراهم کنند.




ایسنا

(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۰:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها