دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۴۶۴۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

اصلاح نظام توزیع و قیمتگذاری با اجرای اقتصاد مقاومتی

معاون امور مجلس اتاق تعاون ایران، جریان اقتصاد مقاومتی را در سالم سازی اقتصاد، روان سازی نظام توزیع، اصلاح نظام درآمد و کنترل بازار موثر دانست.

صمد مرعشی، از بخش تعاون به عنوان یکی از اثرگذارترین بخشهای اقتصادی در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: بخش تعاون با داشتن پتانسیل‌های بالا، اهداف و سیاستهای اقتصاد مقاومتی را به نحو مطلوبی محقق می‌کند.

وی اقتصاد مقاومتی را متفاوت از اقتصاد ریاضتی دانست و خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی بخشهای آسیب پذیر اقتصاد شناسایی می‌شود و از الزامات اساسی آن ارتباط میان بخشهای اصلی اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد است.

مرعشی گسترش مشارکت مردم در فعالیتهای اقتصادی، رشد بهره‌وری، ارتقای شاخصهای عدالت اجتماعی، تامین زیرساختهای توسعه کارآْفرینی در کشور و حمایت از تولید و خدمات و صادرات کالا را از جمله دستاوردهای ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی برشمرد.

به گفته معاون امور مجلس اتاق تعاون ایران، جریان اقتصاد مقاومتی به سالم سازی اقتصاد، اصلاح نظام درآمد، روان سازی نظام توزیع، کنترل بازار و شفاف سازی قیمتها منجر می‌شود.

مرعشی در پایان گفت: تشکل‌های تعاونی به عنوان یک اجتماع مستقل و دارای ظرفیت فراوان بر مبنای ارزشهایی همچون دموکراسی، مسوولیت‌پذیری، عدالت و انصاف و همیاری و همبستگی ایجاد می‌شوند و نقش موثری در جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت، تمرکز ثروت در دست گروههای خاص، مقابله با انحصار و احتکار، رشد اقتصادی و گسترش اشتغال و تولید دارند از این رو تعاون بهترین قالب برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.




ایسنا

(دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳) ۱۰:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها