چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۴۰۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ایتالیا، آلمان و ترکیه در نمایشگاه کشاورزی تهران

شرکت های تولید کننده محصولات کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته سه کشور ایتالیا، آلمان و ترکیه در چهارمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی حضور دارند.

محمد جواد قنبری معاون امور نمایشگاهی شرکت های سهامی نمایشگاه بین المللی ایران روز چهارشنبه در حاشیه افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته گفت: در این نمایشگاه 100 شرکت داخلی و سه شرکت خارجی حضور دارند که نسبت به سال گذشته از رشد 20 درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان این که، این نمایشگاه در فضایی بالغ بر پنج هزار مترمربع بر پا شده است تصریح کرد: این نمایشگاه هر ساله با استقبال بیشتری از سوی شرکت های داخلی و خارجی تولید و عرضه محصولات ارگانیک مواجه می شود.

قنبری با بیان اینکه، این نمایشگاه با رویکرد تولید محصول ارگانیک برگزار شده است گفت: تامین امنیت غذایی و سلامت از اهمیت ویژه ای در جهان برخوردار است و کشورهای پیشرفته به طور جدی و با سرعت به دنبال افزایش تولید محصولات ارگانیک کشاورزی هستند.

وی افزود: خوشبختانه طی سالهای اخیر تولید محصولات ارگانیک نیز در ایران رواج و افزایش یافته است، به طوری که این امر به کاهش مصرف نهاده های شیمیایی کمک می کند.

قنبری تاکید کرد: طبق برنامه ریزی ها قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه 25 درصد محصولات کشاورزی کشور به صورت ارگانیک تولید شود که تا حدودی به این امر دست یافته ایم و امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه به افق های بهتر برسیم.

وی اضافه کرد: به طور قطع رسانه ها نقش مهمی در مصرف محصولات سالم و ارگانیک کشاورزی دارند، هر چند ممکن است قیمت محصولات ارگانیک نسبت به سایر محصولات گران تر باشد، اما برای داشتن جامعه ای سالم به مصرف محصول ارگانیک نیاز است و جامعه باید به سمت مصرف این نوع محصولات سوق داده شود.

وی گفت: تولیدکنندگان و کشاورزان نیز باید به سمت تولید محصولات ارگانیک روی بیاورند، چرا که ضمن درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان می تواند با افزایش صادرات اعتبار بین المللی بهتری را برای کشور به همراه داشته باشد.

این نمایشگاه از امروز به مدت سه روز برگزار است.

 

 

 

 

 

ایرنا

(چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲) ۱۴:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها