جمعه / ۶ دی ۱۳۹۲ / ۱۷:۳۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۳۷۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

آخرین وضعیت بهداشت سوسیس در ایران

رئیس سازمان غذا و دارو، آخرین وضعیت بهداشتی درباره سوسیس و کالباس در کشور را اعلام کرد.

رسول دیناروند ، در پاسخ به شایعاتی درباره تولید نامناسب و غیربهداشتی سوسیس و کالباس اظهار داشت: ما یک معضل ورود مواد پروتئین در کشور داریم که شامل سوسیس و کالباس نیز می‌شود ولی با انعقاد تفاهمنامه‌های با دامپزشکی و سازمان استاندارد کارهای خوبی صورت پذیرفته است و انشاءالله به جمع‌بندی که برسیم تصورم بر آن است که یکی از نگرانی‌های عمده مردم برطرف شود و امیدواریم به سمت اصلاح این معضل پیش رویم تا بخش زیادی از نگرانی‌های مردم برطرف شود.
وی ادامه داد: بنده در موضوع سوسیس و کالباس به نمایندگان مجلس نیز عنوان کردم که کیفیت و سلامت تولید سوسیس و کالباس نباید نگران کننده باشد ولی از نظر تغذیه‌ای و سلامت افراد باید تاثیرات منفی و مثبت آن را در نظر گرفت زیرا مطمئناً در زمینه تولید فرآیندی صورت می‌پذیرد تا از نظر ایمنی و سلامت تولید مشکلی وجود نداشته باشد.
دیناروند عنوان کرد: ولی نکته دوم که نباید آن را فراموش کرد توصیه ای است که در ما نیز همیشه در وزارت بهداشت به آن تاکید کرده ایم که سوسیس و کالباس نباید به تغذیه اصلی مردم شود. یعنی بحث آلودگی سوسیس و کالباس اصلاً مطرح نیست بلکه مسئله اصلاح تغذیه صحیح مردم است و نباید سوسیس و کالباس تبدیل به غذای اصلی مردم شود.
سوسیس و کالباس خطرناک

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: باید خانواده‌ها از تغذیه سوسیس و کالباس بخصوص در بین کودکانشان پرهیز کنند و در بزرگسالان نیز نباید غذاهای آماده جزو غذای اصلی به شمار آید و این غذاها از این نظر خطرناک هستند زیرا دچار چاقی و دارای کالری زیاد هستند و متاسفانه با تغییر شیوه زندگی خطرات بزرگی در حوزه تغذیه مردم را تهدید می‌کند.

 

 

 

تسنیم

(جمعه ۶ دی ۱۳۹۲) ۱۷:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها