شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۲۵۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

آسیب به کبد و کاهش شادابی پوست از عوافب مصرف سوسیس و کالباس

یک کارشناس تغذیه در یزد گفت: موادی همچون کالباس، سوسیس و چیپس به دلیل داشتن مواد افزودنی باعث آسیب رسانی به کبد شده و روی شادابی پوست اثر می‌گذارد و این آسیب‌ها به شکل جوش، کورک، چربی زیاد و ملتهب شدن خود را نشان می‌دهند.

ناهید برخورداری با بیان این‌که بخشی از شادابی پوست به ژن‌ها و ژنتیک افراد بستگی دارد افزود: بعضی از افراد به طور کلی دارای پوست‌های شاداب و باطراوت هستند اما از دیدگاه تغذیه‌ای برای شادابی پوست باید به نوع مواد غذایی که افراد در روز مصرف می‌کنند توجه کرد.

وی توصیه کرد: برای سالم ماندن و شاداب بودن پوست باید از آنتی اکسیدان‌های طبیعی استفاده کرد که این آنتی اکسیدان‌ها باعث جوان بخشی به سلولهای بدن و تکثیر صحیح آن‌ها می‌شود.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: سبزیجاتی همچون هویج، گوجه فرنگی، ‌انواع سبزی‌های برگی و غیر برگی حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز بدن می‌باشد و به طور کلی میوه‌هایی مثل شاه توت، توت فرنگی، ‌آلو و تمشک و نیز انبه حاوی آنتی اکسیدان‌های بالایی هستند.

وی ادامه داد: همچنین عنصر روی و ویتامین‌های آ، ث و ای از مواد آنتی اکسیدان هستند که نقش مهمی در حفظ سلامتی و شادابی پوست دارند.

برخورداری توصیه کرد: افراد باید رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه‌ها و موادی که حاوی ویتامین‌ ای باشند مانند جوانه گندم و سایر جوانه‌ها استفاده کنند.

 

 

 

ایسنا

(شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲) ۱۳:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها