سه شنبه / ۳ دی ۱۳۹۲ / ۱۰:۳۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۳۵۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

دولت را به ارائه عجولانه لایحه هدفمندی اجبار نمی‌کنیم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مجلس به دولت اجازه می دهد تا با آرامش لایحه هدفمندی را تنظیم کند، گفت: اگر دولت تاکنون به نتایجی در لایحه هدفمندی رسیده است هرچه زودتر این لایحه را به مجلس ارائه کند تا آثار آن را در مولفه های مهم اقتصادی و بودجه لحاظ کنیم.

محمدرضا تابش  درباره آخرین وضعیت ارائه لایحه هدفمندی از سوی دولت افزود: مجلس نمی تواند دولت را به تسریع در ارائه لایحه اجبار کند اما اگر تکلیف لایحه هدفمندی به زودی مشخص شود، مجلس نیز می تواند آثار آن را در لایحه بودجه لحاظ کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقدیم لایحه اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها یک گام مثبت است، تصریح کرد: دلایل تاکید مجلس بر ارائه هر چه سریعتر لایحه از سوی دولت در جهت لحاظ کردن آثار اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی در لایحه بودجه سال آینده است.

وی ادامه داد: مجلس بر اساس تعامل با دولت برای بررسی هرچه زودتر لایحه هدفمندی تاکید دارد و قصدی ندارد که هدفمندی را قطعا در بودجه لحاظ کند اما دغدغه مجلس این است که اگر آثار اجرای هدفمندی در بودجه مشاهده نشود، امکان ایجاد تبعات سوء اقتصادی وجود دارد.

تابش با بیان اینکه مجلس به دولت اجازه می دهد تا با آرامش لایحه هدفمندی را تنظیم کند، تصریح کرد: اگر دولت تاکنون به نتایجی در لایحه هدفمندی رسیده است هرچه زودتر این لایحه را به مجلس ارائه کند تا آثار آن را در مولفه های مهم اقتصادی و بودجه لحاظ کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه توازن بین درآمدها و هزینه ها یکی از مهمترین موضوعاتی است که دولت باید در لایحه هدفمنید به آن توجه کند، گفت: درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی بیشتر در جهت شکوفایی اقتصاد کشور و حمایت از تولید هزینه شود؛ ضمن اینکه دهک های پایین جامعه متضرر نشوند و امنیت شغلی و رفاهی آنها نیز خدشه دار نشود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره زمان ارائه لایحه هدفمندی نیز افزود: دولت هنوز زمان مشخصی برای ارائه لایحه هدفمندی اعلام نکرده اما در نظر دارد این لایحه را هر چه زودتر به مجلس ارائه دهد.

 

 

 

 

 

خانه ملت

(سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲) ۱۰:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها