یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۳۲۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

پیگیری مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی برای شکایت از مقامات دولت دهم

رییس مجمع هماهنگی هدایتی تشکلهای کشاورزی ایران با انتقاد از برخی بي مهری ها به جامعه کشاورزی گفت: در حال مذاکره با تعدادی از برجسته ترین حقوقدانان کشور هستیم تا بر علیه برخی ناقضان حقوق کشاورزان در مراجع قضایی اقامه دعوی کنیم.

مسعود اسدی با بیان اینکه، سعید مرتضوی رییس سابق سازمان تامین اجتماعی به بهانه عدم تامین بودجه لازم از اجرای آیین نامه اجرایی بند 100 بودجه سال 90 کل کشور در خصوص معافیت های بیمه ای کارفرمایان بخش کشاورزی خودداری کرد افزود: این امر لطمه جبران ناپذیری را به کشاورزان کشور وارد کرد، به طوری که هم اکنون جمعی از حقوقدانان برجسته کشور در حال بررسی شکایت قضایی علیه وی هستند.

وی اظهار کرد: پیشنهاداتی هم در درون مجمع هماهنگی هدایتی تشکلهای کشاورزی مبنی بر اقامه دعوی علیه برخی مقامات ارشد دولت دهم مانند وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و معاون اول رییس جمهور مطرح شده است.

رییس مجمع هماهنگی هدایتی تشکلهای کشاورزی ایران، عدم اجرای صحیح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، تاخیر در اجرای قانون استخدام 10 هزار مهندس ناظر بخش کشاورزی، عدم تخصیص بسته حمایتی بخش کشاورزی در قانون هدفمندی یارانه ها و همچنین خرید تضمینی گندم از کشاورزان به کمتر از نصف قیمت جهانی آن هم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب بنام سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری شده بود، را از دلایل اقامه دعوی این مجمع علیه برخی مقامات ارشد دولت دهم برشمرد.

اسدی گفت: هدف اصلی مجمع هماهنگی هدایتی تشکلهای کشاورزی از پیگیری قضایی این است که ضمن پیگیری حقوق واقعی کشاورزان از این پس مسئولان دولتی به واسطه ضعف موجود در جامعه کشاورزی به خود اجازه اخذ تصمیماتی که نافی حقوق جامعه کشاورزی است، ندهند.

 

 

 

ایرنا

(یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲) ۱۴:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها