یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۲ / ۰۸:۱۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۳۲۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اعتبارات بخش کشاورزی در لایحه بودجه 93 منطبق با واقعیت‌ها تنظیم شده است

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: سهم بخش کشاورزی در لایحه بودجه 93 نسبت به سال 92کمتر است، اما چنانچه این رقم از سوی دولت واقعی محاسبه شده باشد، به طور حتم با همین میزان بودجه کم می توانیم از نظر عملکرد در بخش کشاورزی پیشرفت چشمگیری داشته باشیم .

محمدرضا امیری کهنوج ، درخصوص این مطلب که بودجه در نظر گرفته شده سال آینده برای وزارت جهاد کشاورزی 994 میلیاردو 880 میلیون و 100 هزار تومان است که البته بودجه سالانه برخی از سازمان‌ها مانند سازمان جنگل‌ها، مراتع، وآبخیزداری، دامپزشکی، شیلات، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و ... به صورت جداگانه محاسبه شده است، گفت: با توجه به اینکه دولت از ابتدا قصد داشته است نرخ بودجه را برای سال آینده واقعی تر ببیند، به همین جهت لایحه بودجه سال 93 را انقباضی بسته است.

 نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: سهم بخش کشاورزی در لایحه بودجه 93 نسبت به سال 92کمتر است، اما چنانچه این رقم از وی دولت واقعی محاسبه شده باشد، به طور حتم با همین میزان بودجه کم می توانیم از نظر عملکرد در بخش کشاورزی پیشرفت چشمگیری داشته باشیم .

این نماینده مردم درمجلس نهم، درخصوص بند ب تبصره 11 لایحه بودجه سال 93، مبنی براینکه بانک مرکزی  در اجرای ماده ( 33 ) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، از طریق بانک‌های عامل مکلف است با معرفی دستگاه اجرایی ذی ربط، تسهیلات لازم برای خرید گندم تولیدداخلی راتا سقف 70 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک‌ها قبل از شروع فصل برداشت دراختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران و کارخانه‌های آرد و سیلوداران بخش خصوصی وشرکت‌های تعاونی روستایی قرار دهد، اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت نرخ خرید تضمینی گندم را برای سال آینده کیلویی 1050 تومان در نظر گرفته است به همین جهت این میزان اعتبار تخصیصی در لایحه بودجه 93 از سوی دولت فقط برای 6 میلیون تن گندم است.

امیری کهنوج، تصریح کرد: باتوجه به اینکه دولت باید برای خرید 10 میلیون تن گندم اعتبار در نظر می گرفت به همین جهت این نرخ  7هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم به هیچ وجه مناسب نیست.    

وی،افزود: دولت به منظور خرید تضمینی 10 میلیون تن گندم آن هم کیلویی1050 تومان، باید اعتباری حدود 11 هزار میلیارد تومان در نظر می گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهار داشت: خرید تضمینی گندمی که دولت برای سال آینده در نظر گرفته تفاوت چندانی با سال گذشته ندارد به طوری که با توجه به افزایش شدید هزینه های تولید از جمله افزایش 15 هزار تومانی کودشمیایی این نرخ 1050 تومان همان نرخ 800 تومان سال قبل محسوب می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: احتمال این امر وجود دارد که شاید دولت این نرخ 7 هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم را به صورت اقساط به مصرف کنندگان بدهد به طوری که در هنگام خرید مبلغی را به صورت نقدبه کشاورز پرداخت کند و مابقی را به صورت اقساط در ماه های آینده پرداخت کند.

 

 

 

 

خانه ملت

(یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲) ۰۸:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها