سه شنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۱ / ۱۸:۱۳
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۶۷۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

دولت باید درباره درآمد هدفمندی یارانه ها شفاف سازی کند

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها آثار و نتایج مرحله اول باید تشریح شود و اینکه درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها صرف چه اموری شده است.

محسن بهرامی ارض اقدس،  با بیان اینکه دولت باید شفاف سازی کند اظهار داشت: ما به عنوان بخش خصوصی تا بحال پاسخ این سوال را دریافت نکرده ایم که درامد حاصل از فاز اول هدفمندی یارنه ها صرف چه اموری شده است این موضوع هم از ناحیه دولت و هم از ناحیه مجلس باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها آثار و نتایج مرحله اول باید تشریح شود اینکه چند درصد از اهداف هدفمند سازی یارانه ها در مرحله اول محقق شده است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: باید 20 تا 30 درصد از درامدهای حامل های انرژی را در اختیار تولید قرار می دادند و زیرساخت ها و تجهیزات را نوسازی و بازسازی می کردند که در عمل این اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند افزود: در ابتدا قرار بود تنها 40 تا50 درصد از افراد جامعه از یارانه بهره مند می شدند  اما هم اکنون 100 درصد افراد جامعه یارانه دریافت می کنند.

ارض اقدس خاطر نشان کرد: با زمزمه های دولت مبنی بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها باید آثار اقتصادی آن مورد بررسی قرار گیرد، بنا بر شنیده ها اگر دولت یارانه ها را 5 برابر افزایش دهد باید دید قیمت حامل های انرژی کجا می ایستد؟ گفته شده قیمت نان به 5 هزار تومان و قیمت بنزین به لیتری 10 هزار تومان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه باید دید آیا در مطرح کردن این موضوع قضیه انتخابات مطرح است؟ گفت: به نظر می رسد در طرح این موضوع تقابل بین قوه مجریه و مقننه مطرح شده و اینکه دولت می خواهد فاز دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کند و مجلس نمی گذارد.باید ابعاد طرح به طور کلی روشن شود بویژه اینکه تعهد زیادی برای دولت بعدی ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: فاز اول هدفمندی یارانه ها در 3 ماه پایانی سال 89 آغاز شد و با  12 ماه سال 90 و 9 ماه سال 91 که یارانه ها پرداخت شده در مجموع 24 ماه است که یارانه ها پرداخت می شود و هر ماه 4 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت کرده اند که در مجموع می شود 100 هزار میلیارد تومان که اگر 30 درصد آن را  به بخش تولیدی می دادند  تا به حال بخش تولیدی باید حدود 30 هزار میلیارد تومان دریافت می کرد.

 

 

ایلنا

(سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱) ۱۸:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها